خرید سکه کلکسیونی
تاریخ دریافت خبر:

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

سبزیجات یکی از موادی هستند که پروتئین بسیاری را در اختیار بدن ما قرار می دهند به همین دلیل مصرف آن ها برای افراد گیاهخوار و افرادی که از رژیم غذایی وگان استفاده می کنند امری بسیار حیاتی است زیرا این افراد از سایر منابع پروتئین استفاده نمی کنند و از طریق سبزیجات باید پروتئین بدن خود را تامین کنند.در این مطلب قصد داریم ضمن آشنایی بیشتر با سبزیجات مختلف میزان پروتئین هر سبزی را به تفکیک برای شما بیان نماییم.

بروکلی: چهار گرم

هر شاخه بروکلی دارای ۰.۹ گرم پروتئین است و اندازه یک وعده سرو آن شامل حدود ۱۵۰ گرم بروکلی خام می‌شود.

گوجه فرنگی: یک گرم

درباره اینکه گوجه فرنگی در میان میوه‌ها قرار می‌گیرد یا سبزیجات بحث وجود دارد، اما در اینجا به عنوان یک سبزی مد نظر قرار گرفته است.

مارچوبه: ۳ گرم

هر شاخه مارچوبه حدود ۴/۰ گرم پروتئین دارد، اما یک وعده از آن برابر با یک فنجان در نظر گرفته می‌شود.

کاهو: یک گرم

یک وعده کاهو برابر با ۷۲ گرم از آن در نظر

گرفته می‌شود.

کدو سبز: ۲ گرم

یک وعده کدو سبز برابر با یک فنجان یا ۱۲۴ گرم

کدو سبز خام در نظر گرفته می‌شود.

هویج: یک گرم

یک وعده هویج حدود پنج هویج اندازه متوسط را شامل می‌شود.

بادمجان: یک گرم

یک وعده بادمجان در قالب یک فنجان از بادمجان خام در نظر گرفته می‌شود.

کلم بروکسل: ۳ گرم

یک فنجان از جوانه‌های کلم بروکسل به عنوان یک وعده در نظر گرفته می‌شود.

اسفناج: یک گرم

یک وعده اسفناج برابر با یک فنجان یا ۳۰ گرم از اسفناج خام در نظر گرفته می‌شود.

کدو حلوایی: یک گرم

یک فنجان کدو حلوایی خام برابر یک وعده از آن در نظر گرفته می‌شود.

خیار: یک گرم

یک وعده خیار برابر با یک فنجان از خیار خام برش خورده

در نظر گرفته می‌شود.

کلم کیل: ۲ گرم

یک فنجان، یا ۶۷ گرم از کلم کیل خام به عنوان یک وعده در نظر گرفته می‌شود.


لینک کوتاه: betanews.ir/news/397229

خبر فوق مربوط به رسانهبی باک نیوز می باشد و جستجوگر هوشمند بتانیوز صرفا آن را بازنشر کرده است. مشاهده در سایت منبع : لینک مستقیم