خرید سکه کلکسیونی
تاریخ دریافت خبر:

بی خوابی و بد خوابیدن در شب یکی از مشکلاتی است که مردم بسیاری با آن درگیر هستند. شما می توانید برای خوب خوابیدن به جای استفاده از داروهای آرام بخش چند ماده غذایی طبیعی مصرف کنید.

درمان های خوراکی برای بی خوابی

این موضوع خیلی مهم است که به بدن و ذهنتان استراحت بدهید. این کار می تواند با مقداری خواب کافی صورت پذیرد. به همین جهت زمانی که خوب نمی خوابید احساس سرحال بودن نمی کنید و انرژی ندارید. زمان هایی هست که شما برای به خواب رفتن مشکل دارید، بنابراین ما در این نوشته فهرستی از ۹ غذا را برایتان جمع آوری کرده ایم که به شما کمک می کند راحت بخوابید.

درمان بی خوابی با ماست

بدن ما کلسیم مورد نیاز خود را از محصولات لبنی دریافت می کند. ماست هم از شیر درست شده است که می تواند این کلسیم را برای بدن ما فراهم کند. اگر بدن شما کمبود کلسیم داشته باشد، ممکن است باعث شود که با مشکل به خواب روید. پس با رساندن مقدار کافی کلسیدم به بدنتان، به خودتان کمک خواهید کرد تا راحت تر بخوابید.

درمان بی خوابی با موز

موز سرشار از پتاسیوم و یک منبع عالی ویتامین B6 می باشد. این مواد مغذی به ساخت هورمونی به نام ملاتونین کمک می کند که نتیجه ی آن این است که راحت تر خواهید خوابید.

درمان بی خوابی با نخود

نخود نیز منبع خوبی برای ویتامین B6 است که به تولید ملاتونین کمک می کند، هورمونی که در آسودگی خواب شما تأثیرگذار است.

درمان بی خوابی با ماهی

ماهی هایی مثل ماهی تن، سالمون و قزل آلا، منبعی سرشار از ویتامین B6 هستند. و این هم مانند دو مورد قبل در تولید ملاتونین و نهایتاً خوابی آسوده به شما کمک خواهد کرد.

درمان بی خوابی با شیر گرم

شیر مقدار زیادی کلسیوم داشته و پر از مواد معدنی مهم دیگر است. شیر تأثیر آرامبخشی دارد. شیر گرم با مقدار کمی زردچوبه، شکر و میوه های خشک به تسکین سیستم بدن شما کمک کرده و خوابی عالی را برایتان رقم خواهد زد.

درمان بی خوابی با برنج

غذاهای غنی از کربوهیدرات به شما کمک می کنند تا بهتر بخوابید. برنج یکی از این غذاهاست که با خوردن آن بدن شما تحریک می شود که بخوابد!

درمان بی خوابی با آب آلبالو

به بسیاری از مردم که از بی خوابی خفیف تا مزمن رنج می برند توصیه می شود که از آب آلبالو استفاده کنند! آب آلبالو میزان بالایی ملاتونین تولید می کند که بدن شما را وادار به خواب عمیقی در شب می کند.

درمان بی خوابی با گندم و محصولات بر پایه ی گندم

گندم کامل، جو و نان های ساخته شده از گندم با سطوح بالایی از منیزیم غنی شده اند. وجود منیزیم در بدن به شما کمک خواهد کرد تا خواب خوب و بی وقفه ای داشته باشید.

درمان بی خوابی با کلم و کلم پیچ

سبزیجات برگ دار سبز مانند کلم و کلم پیچ سرشار از کلسیم هستند، دقیقاً مانند شیر و دیگر محصولات لبنی. آن ها باعث افزایش سطح کلسیم بدن شما شده و به شما کمک خواهند کرد تا چرخه ی خواب سالمی داشته باشید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : fitnessmagazin.ir

لینک کوتاه: betanews.ir/news/394762

خبر فوق مربوط به رسانهسیمرغ می باشد و جستجوگر هوشمند بتانیوز صرفا آن را بازنشر کرده است. مشاهده در سایت منبع : لینک مستقیم