خرید سکه کلکسیونی
تاریخ دریافت خبر:
حرکت کششی

حرکت کششی

از زمان اولین کلاس ورزش تان در مدرسه ی ابتدایی، شنیده اید که حرکت کششی مهم است. اما هنگامی که وقت کم دارید، شاید وسوسه شوید که کشش ها را انجام ندهید تا بتوانید چند دقیقه بیشتر، کاردیو ثبت نمایید. این کار را نکنید. خواه تصمیم داشته باشید تمرین کراس فیت (آمادگی جسمانی چندگانه) خود را شروع کنید و خواه برنامه ای برای ورزش کردن در کل روز نداشته باشید، کشش روزانه یک عادت سالم است که واقعاً به درد می خورد. این ها برخی از منافعی هستند که این کار می تواند فراهم کند.

۱- آماده و سرحال، و مشتاق انجام کارهایتان خواهید بود حتی ساعت ۳ بعد از ظهر

اگر در اواسط بعد از ظهر کاملاً بی رمق هستید، یک استراحت کششی، در زمان کمتری نسبت به اینکه یک باریستا بخواهد کف روی قهوه ی موکای تان را سر هم کند، شما را سرحال می کند. Jennifer Warthan، یک مربی شخصی مجاز در Surry می گوید، فقط چند دقیقه کشش، جریان خون را در تمام بدنتان – از جمله مغز – افزایش می دهد. “این کار شما را سرحال کرده و کمک می کند کمتر احساس تنبلی کنید.”

۲- احتمال سکندری و زمین خوردن تان کمتر می شود

مطالعه‌ی جدیدی، ۴۲ دانشجوی کالج را آزمایش کرد تا مشخص شود آیا انجام حرکت کششی، بر اینکه چقدر می توانند روی دستگاهی به نام استواری سنج (Stabilometer) دوام بیاورند، اثر دارد یا خیر. دانشجویانی که ۳۰ دقیقه قبل از آن حرکت کششی انجام داده بودند، قادر بودند نسبت به آنهایی که پیش از سوار شدن روی دستگاه آرام نشستند، مدت زمان بیشتری تعادل داشته باشند. پژوهشگران گمان می کنند کشش می تواند به هماهنگی عضلات ظریف کمک کند یعنی شاید افرادی که ابتدا کشش انجام دادند، قادر بوده اند با ایجاد تنظیمات تعادلی کوچکی، از افتادن جلوگیری کنند.

مطلب مرتبط: اسپاسم عضلات شکم پس از دراز نشست

۳- راحت تر و با درد کمتری حرکت خواهید کرد

کشش منظم می تواند درد عضلات و مفاصل خشک را تسکین دهد، اما برای بدست آوردن این فواید، مهم است که کشش را به شیوه ی صحیح انجام دهید. Michael Ross، پزشک و رئیس آزمایشگاه Rothman Institute Performance Lab می گوید «از کشش ایستا یا کشش و نگه داشتن بپرهیزید. با انجام تمرینات دامنه ی حرکتی و تمرین بافت نرم با غلتک فومی، بر تحرک تمرکز نمایید.» تمرینات دامنه ی حرکتی شامل بالا آوردن شانه ها، خم کردن مچ ها، و بلند کردن زانوها است هر چیزی که عضلات و مفاصل را (خودتان حدس زدید!) در کل محدوده ی حرکتی شان، در حال حرکت نگه دارد.

۴- حداکثر بهره را از جلسه تمرینی تان خواهید برد

مگر اینکه یک مرتاض یا طرفدار ورزش با میله باشید، به نظر نمی رسد انعطاف پذیری اولویت مهمی باشد. اما کشش منظم می تواند کمک کند تا تقریباً درباره ی هر نوع تمرینی، به فرم بهتری دست پیدا کنید: Warthan می گوید «در مورد چیزی مثل اسکات، بدین معناست که می توانید اسکات عمیق تری انجام دهید. عضلات تاکننده ی زانوها و باسن تان بیشتر خم خواهند شد. از تمرین، سود بیشتری نصیبتان می شود.»

۵- احتمال اینکه به خودتان آسیب برسانید، کمتر می شود

Charles Drass، یک مربی شخصی مجاز در مارلتون نیوجرسی می گوید، دلیل علمی برای این مورد نامعلوم است، اما اضافه کردن کشش به حرکات گرم کردن تان (هیچ گاه سعی نکنید عضلات سرد را کشش دهید) علاوه بر اینکه مغزتان را به «حالت تمرین» تغییر می دهد، می تواند کمک کند تا بدنتان برای تمرین آماده شود. «انجام حرکات کششی نمی تواند کاملاً آسیب را حذف کند، اما یقیناً می تواند با بیشتر متمرکز ساختن شما، از منظر فکری کمک کننده باشد» بنابراین احتمال اینکه اشتباه درد آوری را مرتکب شوید کمتر می شود. پیش از اینکه واقعاً شروع به کار کنید، چند دقیقه حرکات کششی پویا، مثل چرخاندن بازوها و ریه ها، را امتحان نمایید.

مطلب مرتبط: دچار استرس شده‌ای یا اضطراب؟

۶- می توانید قند خون تان را پایین بیاورید

ورزش کردن برای کمک به تحت کنترل نگه داشتن میزان قند خون مشهور است، و گفته می شود که این مزیت، می تواند پیش از آنکه بند کتانی‌های خود را سفت کنید، نصیبتان گردد: مطالعه ای در سال ۲۰۱۱ بر روی بزرگسالانی که دیابت نوع ۲ داشتند یا پیش دیابتی بودند، نشان داد آنهایی که ۴۰ دقیقه بعد از نوشیدن یک نوشیدنی قندی، حرکت کششی انجام دادند، سطح قند خون پایین تری نسبت به افرادی که وانمود به حرکت کششی کردند (به عبارت دیگر، وضعیت های یکسانی گرفتند اما واقعاً عضلات خود را نکشیدند) داشتند.

۷- کمتر دچار استرس خواهید شد

آیا شانه هایتان عملا با گوش هایتان تماس پیدا می کنند؟ آیا در پشت تان گره هایی وجود دارد؟ حرکات کششی می تواند کمک کند تا هم تنش های جسمی و هم ذهنی را مهار کنید، چون در حالیکه باعث می شود احساس راحتی بیشتری کنید، عضلات منقبض شده را آزاد می کند. فقط در انجام آن زیاده روی نکنید، به خصوص اگر خیلی محکم خم شوید (بچرخید): Drass می گوید «کشش هیچگاه نباید با زور باشد. شما باید قادر باشید با کشش، آرام شوید. اگر درد دارید، پس دارید آن را اشتباه انجام می دهید.»

لینک کوتاه: betanews.ir/news/394669

خبر فوق مربوط به رسانهتناسب اندام می باشد و جستجوگر هوشمند بتانیوز صرفا آن را بازنشر کرده است. مشاهده در سایت منبع : لینک مستقیم