تاریخ دریافت خبر: نظر بینندگان
در این برهه که وضعیت اقتصادی کشور مساعد نیست چرا بعضی از نمایندگان مجلس صرفاً موضوعاتی خاص را دنبال می کنند.

گروه اقتصادی: سال 1397 در حالی از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده است که برخی از مسئولان در عمل بیشترین نامهربانی ها را در برخورد با تولیدات و کالاهای ایرانی از خود بروز داده و توجه چندانی به شعار سال و تأکیدات رهبر معظم انقلاب ندارند.

به گزارش بولتن نیوز، نمایندگان مجلس به عنوان وکلای مردم نقش غیرقابل انکاری جهت حمایت از کالای ایرانی دارند و به عنوان چشم های بیدار و گوش های شنوای مردم مکلف هستند بر تمام فرایندهای جاری کشور ازجمله حمایت از کالای ایرانی نظارت کنند و این وظیفه و تکلیف را مردم با آرای خود در پای صندوق های رأی به آنان واگذار کرده اند.

فصل گرانی و تبلیغات زودهنگام برخی از نمایندگان!

انجام رسالت واقعی نمایندگی مردم در مجلس انتظار به حقی است که نمایندگان باید به شکل عملی و به دوراز هرگونه شعارزدگی به ایفای نقش خویش بپردازند. علاوه بر حمایت های قانونی از کالای ایرانی، تدوین و تصویب راهکارهای قانونی مقابله با سوداگران قاچاق کالا و ارز در کشور از نقش های اصلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم در ایفای نقش خویش به شکل مؤثر و به دوراز هیاهو و جنجال های رسانه ای عمل کنند اما متأسفانه برخی از نمایندگان مجلس در ماه های نزدیک به انتخابات بابیان انتقادهای مختلف از شرایط کشور سعی در جذب آرای مردم برای پیروزی در انتخابات آینده دارند.

تعداد اندکی از این عزیزان نماینده، چهار سال نمایندگی مردم در مجلس را به چند بخش تقسیم می کنند به این صورت که پس از کسب رأی از مردم و ورود به مجلس در روزهای ابتدایی سال اول نمایندگی تمام تلاششان این است که با ورود به کمیسیون های خاص بتوانند امتیازات خاص تری را برای عده ای محدود از اطرافیان خویش کسب کنند و پس ازآن با رایزنی های مختلف برای ایجاد رانت هایی جهت تقویت پایگاه خویش در منطقه تحت نمایندگی اقدام می کنند و به جای نگاه کلان به مسائل کشور به مدیریت بخشی و گروهی روی می آورند.

بخش دوم دوره نمایندگی این دسته از نمایندگان "دوران سکوت" است. گویا پس ازآنکه به مراد دل خویش دست یافتند، روزه سکوت می گیرند و اثر چندانی در مجلس و اتفاقات خرد و کلان ندارند و فقط هرازگاهی برای مطرح شدن خود به برخی از مشکلات و نارسائی های کشور می پردازند بدون اینکه برای انتقادها و ادعاهای خود سندی معتبر و یا راهکاری عملی ارائه دهند.

بخش آخر دوره این قبیل از نمایندگان بزرگوار! که به سال آخر نمایندگی شان ختم می شود، دوران خود اظهاری با بزرگ نمایی مسائل و مشکلات کشور است. در سال آخر نمایندگی با استفاده از تریبون مجلس و یا رسانه های مختلف به ویژه صداوسیما آن چنان مشکلات کشور را بزرگ نمایی می کنند که گویی کشور در سراشیبی سقوط قرارگرفته است. گاهی قیمت گوشت و مرغ و کالاهای اساسی را در بوق و کرنا می کنند، زمانی به بهانه نرخ پایین اشتغال و حمایت از کارگران وزیر کار را استیضاح می کنند، به وزیر آموزش وپرورش می تازند و یا با تهدید وزیر صنعت، معدن و تجارت به استیضاح به دنبال مطرح کردن خود برای جذب آرای مردم در حوزه های نمایندگی شان هستند بدون اینکه برای حل مشکلات تولیدکنندگان داخلی و مصرف کنندگان و مردم راهکاری عملی ارائه دهند!

سؤالی که مطرح می شود این است که در این برهه که وضعیت اقتصادی کشور مساعد نیست چرا بعضی از نمایندگان مجلس به جای پرداختن به وضعیت مسکن و دارو که از الزامات اساسی افراد جامعه است صرفاً موضوعاتی خاص را دنبال می کنند. حتماً موضوعاتی همچون ارز و دلار و خودرو و... برای این افراد منافع بیشتری دارد چراکه از دارو و مسکن نمی توانند به منافعی برسند ولی قطعاً دلار و ارز و سایر صنایع که قابلیت تملک و خریدوفروش با سود بالایی دارد برایشان منافع اقتصادی بیشتری ایجاد می کند.

علاوه بر این در حوزه محصولات پتروشیمی که افزایش 200 تا 400 درصدی داشته چرا این نمایندگان مجلس واکنشی از خود نشان نمی دهند مگر نه این است که این محصولات مواد اولیه سایر صنایع هستند و تأثیر مستقیم در قیمت تمام شده محصولات سایر صنایع دارند پس چرا هیچ واکنشی به این موضوع نشان نمی دهند؟ دلیل آن شاید بازهم عدم انتفاع اقتصادی و مالی این افراد باشد و یا اینکه برای عامه مردم این موضوعات خیلی موردتوجه نیست و بابیان این موضوعات نمی توانند خود را در قالب منجی و حامی مردم نشان دهند.

مگر غیرازاین است که نمایندگان مجلس، وظیفه تدوین قوانین، مقررات و آیین نامه های جاری کشور در همه بخش ها ازجمله موارد ذکرشده و همچنین نظارت بر اجرای صحیح آنها را دارند؟ پس چرا به جای بررسی ها و نظارت های دقیق و کارشناسی مسائل مختلف، برخی از این عزیزان صرفاً به طرح ادعاهای غیرواقع در قالب بیان معضلات و مشکلات عمومی مردم و جامعه به منظور بیشتر دیده شدن می پردازند که نمونه بارز این گونه ادعاهای خلاف واقع، احتکار خودرو توسط خودروسازان داخلی طی ماه های گذشته بوده که هیچ گاه صحت وسقم آن برای مردم آشکار نشد و ادعا کننده هم سند و یا مدرک معتبری برای اثبات ادعای خویش ارائه نکرده است. البته بر اساس اعلام نظر مدیران عامل دو خودروساز، ارقام ادعاشده خودروهای احتکاری، تولید چند روز یک خودروساز است و به نظر می رسد ادعای احتکار خودرو توسط خودروسازان بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته و برای جلب توجه افکار عمومی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی ارزیابی می شود.

البته گاهی با حضور در رسانه ها و صحبت در خصوص ارز و دلار، بازار ثانویه، موارد معیشتی مردم و تأمین مایحتاج، گرانی و... تمام وقت و انرژی خود را به منظور دیده شدن بیشتر صرف می کنند.

همچنین برخی از نمایندگان برای بیشتر دیده شدن خویش در سال آخر نمایندگی با استفاده از تریبون های رسمی و رسانه های مختلف کشور به ویژه صداوسیما، تولیدکنندگان داخلی و خودروسازان را مقصر گرانی خودرو در بازار قلمداد کردند درحالی که هر دانشجوی سال اول اقتصاد هم می تواند تحلیل درستی از نظام عرضه و تقاضا در بازار داشته باشد و درک کند که قیمت محصولات در این شرایط تابع عرضه و تقاضا است.

برخی از اظهارات و انتقادها از مسائل اجرایی کشور توسط نمایندگان در حالی صورت می گیرد که این اظهارنظرها فاقد اطلاعات دقیق از امورات جامعه و فرایندهای مختلف در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و صنعتی است که ضرورت دارد نمایندگان محترم اشراف بیشتری نسبت به مسائل جاری کشور داشته باشند.

نمایندگان محترم مجلس بهتر است به نقش قانونی خویش بیشتر توجه کنند و از ادعاهای خلاف واقع برای جلب افکار عمومی در جهت جذب آرای مردمی پرهیز کنند به ویژه نمایندگانی که در کمیسیون های تخصصی مجلس عضو هستند، باید سخنان و ادعاهایشان مستدل و مستند باشد تا رنگ عوام فریبی و شعارزدگی به خود نگیرد.

انتهای پیام/#

   #نمایندگان مجلس #خودرو #انتخابات #استیضاح #احتکار #مقام معظم رهبری #پتروشیمی #جنجال #اشتغال #رهبر معظم انقلاب

محتوای خبر «فصل گرانی و تبلیغات زودهنگام برخی از نمایندگان!» را در سایت «بولتن نیوز» ببینید