تاریخ دریافت خبر: نظر بینندگان

بازار ایران اولویت سیتروئن است

قائم مقام شرکت سایپا – سیتروئن گفت: هدف فرانسه باقی ماندن در برجام و اولویت نخست سیتروئن نیز حضور در بازار بزرگ ایران است. یان مارتین در حاشیه برنامه تست خودروی سیتروئن C3 افزود: شرکت فرانسوی سیتروئن به تصمیمات اتحادیه اروپا احترام گذاشته و بر پایه قوانین این اتحادیه عمل خواهد کرد.

به گفته این مقام مسوول فرانسوی، وقتی پژو به دلیل تحریم ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی مجبور به ترک ایران شد، فرانسوی ها روزهای سختی را سپری کردند، اما امروز از ارتباطات قوی با طرف ایرانی برخورداریم و اولویت نخست ما نیز این است که برای تجارت در بازار ایران باقی بمانیم. وی یادآوری کرد: هنوز پیش بینی خاصی برای موضوع خروج آمریکا از برجام نداشته و منتظر تصمیم اتحادیه اروپا هستیم؛ هرچند بقیه کشورها از جمله انگلستان و آلمان مواضع خود را اعلام کرده اند و هدف فرانسه نیز باقی ماندن در برجام است. مارتین تاکید کرد: ما دست کم ۲ هفته زمان نیاز داریم تا ببینیم در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد. وی در پاسخ به پرسشی دیگر درخصوص داخلی سازی خودروی C۳ خاطرنشان کرد: تاکنون ساعت های زیادی را با قطعه سازان ایرانی برای دستیابی به هدف بومی سازی ۷۰ درصدی این خودرو در سال های آینده صرف کرده ایم.

قائم مقام شرکت سایپا – سیتروئن تصریح کرد: این شرکت درصدد کمک به قطعه سازان ایرانی برای ارتقای سطح کیفی کارشان است؛ زیرا ایرانی ها از دانش بالایی برخوردارند و شرکت های با دانش بالایی در بین آنها وجود دارد. وی گفت: سطح تفکر بالای ایرانی ها زمینه ساز هدف اصلی این شرکت یعنی «احترام به مشتری» خواهد بود.مارتین همچنین با اشاره به تغییرات نرخ ارز در ایران، تصریح کرد: همین موضوع عامل اصلی است که به دنبال حرکت سریع به سمت داخلی سازی ۷۰ درصدی و واردات کمتر قطعات هستیم.قائم مقام شرکت سایپا – سیتروئن از سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون یورویی سیتروئن در این شرکت مشترک نیز خبر داد و گفت: بیش از ۴۵ هزار ساعت صرف آموزش نیروها در این پروژه شده است و علاوه بر آن بیش از ۴۰ کارشناس از کشورهایی چون فرانسه و سوئد در سایت کاشان حضور دارند.

وی اظهار کرد: ظرفیت تولید خودرو در سایت کاشان طی سال های آینده به ۲۰۰ هزار دستگاه در سال خواهد رسید و برای صادرات محصولات از ایران به سایر بازارها باید به سطح بالایی از کیفیت برسیم و هرچند سخت است اما دور از دسترس نیست، در این بین مسوول بازاریابی و فروش شرکت سایپا – سیتروئن نیز در حاشیه برنامه موردنظر اعلام کرد: تولید نخستین خودرو پسابرجامی سایپا با سطح داخلی سازی ۲۰ درصدی آن، در سایت کاشان آغاز شده است و شهریور به بازار عرضه می شود. «نیکلاس روتریگر» گفت: برخی قطعات این خودرو برای داخلی سازی نیازمند حضور قطعه سازان قدرتمند و برخوردار از دانش و فناوری لازم است که اکنون چنین شرایطی موجود نیست. روتریگر در عین حال افزود: بر این اساس افزایش سطح داخلی سازی و رساندن آن به حدود ۸۰ درصد تا سال ۲۰۱۹ اجرایی می شود.

   #سیتروئن #سایپا #خودرو #فرانسه #کاشان #برجام #اتحادیه اروپا #بازار ایران #پژو #سوئد

محتوای خبر «بازار ایران اولویت سیتروئن است» را در سایت «اسب بخار» ببینید