تاریخ دریافت خبر: نظر بینندگان
منوچهر زندی: این فقط مشکل تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال نیست، دردی عمومی ا ست که در این باره نه می دانیم، و نه برایش آموزش و مشاوری داریم و گویا اصلا تمایلی هم به آگاهی و مشورت نداریم.

ایران ورزشی آنلاین / ماجرای پیراهن تیم ملی فوتبال ایران اگرچه به بحث روز ورزش ایران و موضوع مورد علاقه کاربران شبکه های اجتماعی تبدیل شده اما همچنان زوایایی از آن قابل بحث است. یک واقعیت این است که فدراسیون فوتبال نتوانسته موقعیت ممتازی را در نگاه برندها برای تیم ملی اش بسازد و به تخفیف از قیمت خرده فروشی قانع شده. مساله این است که نمی توان با اجبار به قرارداد با یک شرکت رسید و شاید شرکتی مثل آدیداس به هر دلیلی به همکاری و قرارداد دو جانبه با فدراسیون فوتبال ایران ترغیب نشود اما نکته این است که ما چه اصراری به این قرارداد داریم؟ فدراسیون می توانست شرکت باکیفیتی را با شرایطی مناسب پیدا کند و درآمدزایی از این طریق نیز از اهدافش باشد اما مدیریت فدراسیون فوتبال به شیوه ای بوده که حالا این همه کنایه را باید تحمل کند، از جمله اینکه مهدی مهدوی کیا در توییترش بنویسد که برای تیم نونهالان آکادمی کیا می تواند از آدیداس و نایکی تخفیف 60 درصدی بگیرد.

تخفیف از یک شرکت اتفاقی نیست که فدراسیون بتواند با افتخار درباره اش حرف بزند. این برندها خود در هر فصل به حراج 70 درصد هم می رسند و از فروش با چنین تخفیف هایی خوشحال اند، آن هم فروش پیراهن های سفید و ساده اش که چندان خریداری هم ندارد.
فدراسیون فوتبال در طراحی لباس تیم ملی نیز خوش سلیقه نبوده و پس از انتقادات تند در رسانه ها حالا تن داده به اینکه از آن پیراهن سفید و ساده دست بردارد و ایده ای برای پیراهن داشته باشد. ایده ای که معلوم نیست در این فرصت اندک باقی مانده چه چیزی از آب دربیاید و چه بسا بدسلیقه تر از شکل قبلی پیراهن باشد. فدراسیون فوتبال اما حاضر نیست اعلام کند که انتقادات را شنیده و می خواهد تغییری در طرح پیراهن داشته باشد، بلکه روش دیگری را برای مقابله با انتقادات انتخاب می کند و می گوید آن عکس منتشر شده از پیراهن تیم ملی طرح اصلی پیراهن ایران در جام جهانی نیست.
از موضوع پیراهن سری بزنیم به طراحی فرش هایی که می خواهند به کاپیتان های حریفان ایران در جام جهانی هدیه کنند. فرش هایی که گل و بته ایرانی را با لوگوی فدراسیون ها و جام جهانی و نام فیفا ادغام کرده و نه نشانی از فرش ایرانی دارد و نه ایده ای ورزشی. یک طرح بی ربط و عجیبی است که بعید می دانیم کسی بپسندد و تحسین مان کند. ای کاش فدراسیون فوتبال در این زمینه ها خوش سلیقه تر بود و اینچنین سهل انگاری نمی کرد. یاد نوشته ای از منوچهر زندی، روزنامه نگار ورزشی و دبیرکل سابق انجمن روزنامه نگاران و عکاسان ورزشی می افتیم. یادداشت منوچهر زندی را پیش تر در کانال تلگرام ایران ورزشی منتشر کرده بودیم و بازخوانی اش این روزها لازم است:
«شناخت و احترام من به آقای تاج به سال های بسیار دور برمی گردد، ولی این همه باعث نمی شود تا من از ایشان بابت شکل و شمایل حضورش در مراسم قرعه کشی جام جهانی گله مند نباشم، به ویژه وقتی سردار آزمون در ساحتی دلسوزانه به نصیحت مجری مراسم می پردازد! آنجا که بی توجه به پروتکل های حضور در رویدادهای جهانی، تن پوش شایسته و آراسته ای برای عبور از فرش قرمز تدارک ندیده است.
کاش دوستان متوجه این نکته باشند که هنگام حضور در این رویدادها سمبلی هستند از تمام مردم کشورشان و این حضورها جنبه شخصی ندارد.
اینجاست که باید گفت این فقط مشکل تاج به عنوان رییس فدراسیون فوتبال نیست، که دردی عمومی ا ست که در این باره نه می دانیم، و نه برایش آموزش و مشاوری داریم و گویا اصلا تمایلی هم به آگاهی و مشورت نداریم وگرنه حداقل کم نیستند کتابهایی در این زمینه. از سمینارها و نشست ها در این زمینه می گذریم.
در مراسمی که همه از مدتها قبل در تدارک پوشیدن لباسی رسمی و شیک هستند، رییس محترم فدراسیون ما با یک کاپشن و پیراهن اسپورت و جوراب سفیدی که از فرسنگ ها دور چشمک می زند هویدا می شود.» این یادداشت به ما یادآوری می کند که دیگر این همه بحث درباره طرح لباس تیم ملی، طرح لوگوی فدراسیون و آن فرش هایی که سفارش داده اند لازم نیست. دلیل اینکه چرا به زیبایی توجه نداریم روشن است.

   #فدراسیون فوتبال #جام جهانی #آدیداس #فوتبال ایران #مراسم قرعه کشی جام جهانی #مهدوی کیا #مهدی مهدوی کیا #کانال تلگرام #مراسم قرعه کشی #قرعه کشی جام جهانی