تاریخ دریافت خبر:
خبرگزاری فارس: راه اندازی اتاق فکر با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی در مدارس

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت را از اولویت های کاری خود برشمرد و اظهار داشت: با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی بیش از پیش در فضای مدرسه، اتاق فکرهایی را در حوزه ستادی راه اندازی کرده ایم.

وی ادامه داد: راه عبور از چالش ها، ارائه راهکارهای نوین است و باید بر روی مدیریت تربیتی و تغییر مدل های آن متمرکز شویم.

کاظمی، روح حاکم بر سند تحول بنیادین را تربیتی دانست و تصریح کرد: قرآن و نماز، هر دو محور تربیت هستند و بر اساس آموزه های اسلامی و قرآنی، معتقدیم نماز بازدارنده از بدی هاست، بنابراین برای برگزاری فریضه نماز و همچنین امر به معروف و نهی از منکر باید سعی و تلاش کنیم.

کاظمی، مسئولیت اصلی هرگونه تغییر طبق سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت را بر عهده معاونت پرورشی و فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف سند، اجرای طرح چابک سازی سازمانی، کاهش حجم برنامه های تمرکزگرا، تقویت نیروی انسانی و ارتقای ظرفیت های موجود از جمله مواردی است که انجام آن ضروری است.

وی، یکی از ساحت های سند تحول بنیادین را ساحت تربیت هنری دانست و افزود: آموزش وپرورش هنر را ابزاری برای نهادینه کردن ارزش های انسانی می داند،پس باید شرایط خلق زیبایی ولذت بردن از آن را به دانش آموزان بیاموزیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:هنر بهترین ابزار برای نهادینه کردن ارزش های انسانی است و هنر ابزاری مناسب برای تحقق ساحت های موجود درسند تحول است.

وی گفت: تبدیل آموزش و پرورش به عنوان اولویت و دغدغه اصلی جامعه ضروری است، پارلمان معلمان باید زمینه مشارکت جویی و ارتباط مستقیم معلمان و مسئولان را فراهم آورد و مسائل مغفول مانده را یادآوری کند.

انتهای پیام/

خبرگزاری فارس: راه اندازی اتاق فکر با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی در مدارس

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت را از اولویت های کاری خود برشمرد و اظهار داشت: با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی بیش از پیش در فضای مدرسه، اتاق فکرهایی را در حوزه ستادی راه اندازی کرده ایم.

وی ادامه داد: راه عبور از چالش ها، ارائه راهکارهای نوین است و باید بر روی مدیریت تربیتی و تغییر مدل های آن متمرکز شویم.

کاظمی، روح حاکم بر سند تحول بنیادین را تربیتی دانست و تصریح کرد: قرآن و نماز، هر دو محور تربیت هستند و بر اساس آموزه های اسلامی و قرآنی، معتقدیم نماز بازدارنده از بدی هاست، بنابراین برای برگزاری فریضه نماز و همچنین امر به معروف و نهی از منکر باید سعی و تلاش کنیم.

کاظمی، مسئولیت اصلی هرگونه تغییر طبق سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت را بر عهده معاونت پرورشی و فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: برای تحقق اهداف سند، اجرای طرح چابک سازی سازمانی، کاهش حجم برنامه های تمرکزگرا، تقویت نیروی انسانی و ارتقای ظرفیت های موجود از جمله مواردی است که انجام آن ضروری است.

وی، یکی از ساحت های سند تحول بنیادین را ساحت تربیت هنری دانست و افزود: آموزش وپرورش هنر را ابزاری برای نهادینه کردن ارزش های انسانی می داند،پس باید شرایط خلق زیبایی ولذت بردن از آن را به دانش آموزان بیاموزیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:هنر بهترین ابزار برای نهادینه کردن ارزش های انسانی است و هنر ابزاری مناسب برای تحقق ساحت های موجود درسند تحول است.

وی گفت: تبدیل آموزش و پرورش به عنوان اولویت و دغدغه اصلی جامعه ضروری است، پارلمان معلمان باید زمینه مشارکت جویی و ارتباط مستقیم معلمان و مسئولان را فراهم آورد و مسائل مغفول مانده را یادآوری کند.

انتهای پیام/


-----------------------------------------------------------------------------
تذکر: کاربر محترم؛ انتشار مطالب دیگر رسانه ها از سوی هشدار نیوز لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه های لازم، در بخش ویژه منتشر گردد.


   #قرآن #دانش آموزان #هشدار