تاریخ دریافت خبر:
خادمی گفت: با پیشرفت فیزیکی 90 درصد روسازی راه آهن میانه – بستان آباد شاهد کاهش 100 کیلومتری مسافت خط ریلی مسیر تهران – تبریز خواهیم بود.

به گزارش آناج به نقل از تسنیم، خیراله خادمی در بازدید از پروژه راه آهن تبریز ـ میانه با اشاره به اینکه روسازی 17 کیلومتر از خط ریلی تبریز ـ میانه به زودی به اتمام می رسد، اظهار کرد: روسازی 115 کیلومتر از این پروژه انجام شده و سعی داریم تا روسازی مابقی این پروژه را در اسرع وقت تکمیل کنیم.

وی از هزینه کرد 25 هزار میلیارد ریالی برای تکمیل خط ریلی میانه ـ بستان آباد خبر داد و افزود: با توجه به این که تاکنون بیشتر از 13 هزار میلیارد ریال هزینه کرده ایم و به 5 هزار میلیارد ریال دیگر نیز نیاز داریم تا راه آهن بستان آباد ـ میانه تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور بابیان این که راه آهن تبریز ـ میانه به نوعی به عنوان جاده ترانزیت ریلی غربی و شرقی کشور محسوب می شود، گفت: در واقع از خط ریلی تبریز ـ میانه می توان به عنوان یکی از خط های ریلی شریان های اصلی شمالغرب کشور نیز یاد کرد.

خادمی اضافه کرد: زیرساخت های استان آذربایجان شرقی با تکمیل پروژه های مسیر حمل ونقل از جمله خطوط راه آهن، بزرگراه ها، آزادراه ها و راه های اصلی و روستایی متحول می شود که مجموع پروژه های در حال احداث وزارت راه و شهرسازی در این استان حدود 2 هزار کیلومتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این که تا پایان سال جاری خط ریلی میانه ـ بستان آباد با سه ایستگاه درجه 3 به صورت تک خطه مورد بهره برداری قرار می گیرد، گفت: پس از اتمام و بهره برداری تا بستان آباد، سپس از بستان آباد تا باسمنج که 30 کیلومتر طول دارد و برای تکمیل آن به احداث پنج پل بزرگ نیازمندیم که هم اکنون در آستانه احداث پایه این پل ها هستیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در پایان با یادآوری پیشرفت فیزیکی 90 درصد روسازی راه آهن میانه – بستان آباد، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این پروژه شاهد کاهش 100 کیلومتری مسافت خط ریلی مسیر تهران – تبریز خواهیم بود.

انتهای پیام/

   #آذربایجان شرقی