تاریخ دریافت خبر: نظر بینندگان
قباد شیوا می گوید پوسترهای شش گانه سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به درد تبلیغ بازی آتاری می خورند. - 561225_434.jpg
به گزارش ایران اکونومیست؛ پوسترهای شش گانه سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که ظهر روز گذشته، شنبه 23 دی در نشست خبری دبیر این رویداد رونمایی شد، انتقادات بسیاری به همراه داشت.

این پوسترهای شش گانه براساس حالت شش اموجی طراحی شده است و طراح آن سیامک فیلی زاده می گوید در ایموجی ها بازنگری کرده تا به شش حس یا شش نقطه نظر یک کارگردان، نویسنده یا بازیگر برسد.

او می گوید سادگی را دوست دارد و این گونه استفاده خام از ایموجی در پوستر را نشانی از علاقه اش به سادگی می داند.

قباد شیوا، گرافیست و طراح پیشکسوت اما نظر دیگری دارد.

او می گوید: «سادگی که یکی از اصول کار هنری است، یک بحث است و شخصیتِ کار یا همان دیزاین پرسونالیتیِ کار، یک بحث دیگر. این ایموجی ها ابدا شخصیت تئاتری ندارند. روز گذشته فیلی زاده تصویر این شش پوستر را برای من فرستاد و امروز هم تماس گرفت و همین ها را به خودش هم گفتم.»

او ادامه داد: «تئاتر هنری اکسپوز است و با خون و پوست هنرپیشه پیوند دارد اما این پوسترها نشانی از شکوه این هنر ندارند و چیزی مانند بازی های کامپیوتری را نشان می دهند.»

شیوا در پایان گفت: «به نظرم این پوسترها برای تبلیغ آتاری بسیار مناسب اند و می تواند برای بازی های کامپیوتری مورد استفاده قرار بگیرند.»

   #جشنواره بین المللی #هنرپیشه #رونمایی #نشست خبری