تاریخ دریافت خبر:

اکثر مالکان ب ام و X6 هرگز شاسی بلند کوپه خود را به آفرود نمی برند مگر اینکه به صورت تصادفی از روی یک تخته سنگ کوچک در راه های ناهموار عبور کنند؛ اما تیونر مشهور آلمانی من هارت تصمیم گرفته در یک چالش جذاب X6 را به یک خودروی همه جارو تبدیل کند و حاصل این کار کانسپت MHX6 Dirt است. من هارت اعلام کرده تنها 5 دستگاه از این هیولا را خواهد ساخت.


سنگ بنای این خودرو نسل فعلی ب ام و X6 M بوده است. من هارت پیشرانه را تیون کرده و قدرت آن را به 888 اسب بخار و گشتاور را نیز به 1200 نیوتون متر رسانده است. این بهبود خروجی پیشرانه به مدد پیستون های جدید و توربوهای بازنگری شده و برخی تغییرات دیگر حاصل شده است. سیستم خنک کننده بهتر باعث می شود عملکرد پیشرانه حتی در گرم ترین شرایط نیز مناسب باشد. همچنین اسنورکل های ورودی هوای دوگانه در کاپوت باعث می شود جذابیت بصری خودرو افزایش یافته و البته ورود خودرو به آب نیز با مشکلات کمتری همراه باشد.

اگرچه افزایش قدرت پیشرانه خوب است اما قابلیت آفرود X6 را افزایش نمی دهد. برای عملکرد بهتر در مکان های خارج جاده، من هارت از سیستم تعلیق KW استفاده کرده و ارتفاع خودرو را بالاتر برده است. این شاسی بلند دگرگون شده از رینگ های 21 اینچی با لاستیک های BF گوودریچ و ترمزهای بهتر سود می برد.


اما من هارت تنها بخش های فنی X6 M را تغییر نداده بلکه دستی نیز بر سر و روی این خودرو کشیده است. در بخش زیرین بدنه شاهد پانل های محافظتی از قطعات حساس فنی هستیم. یک رول کیج نیز در زمان چپ کردن ها از سقف محافظت کرده و به عنوان نقطه ای به منظور قرار دادن زاپاس کامل نیز کاربرد دارد. گارد میله ای بزرگ در جلو به همراه یک وینچ گیرا نیز بر ابهت MHX6 Dirt می افزایند.

من هارت انتظار دارد مشتریان پولدار خاورمیانه ای از جمله برجسته ترین مشتریان این خودرو باشند. هر خودرو بهای 395 هزار یورویی داشته و ساخت هر نسخه پس از دریافت سفارش بین 6 تا 8 ماه زمان می برد.

   #شاسی بلند #خاورمیانه