تاریخ دریافت خبر:
آیا می خواهید بدانید چگونه می توانید تا صد سالگی عمر کنید؟ پاسخ، احتمالا به دانستن نوع تغذیه مناسب در سال های آینده زندگی بشر بستگی دارد.

هرچند راه حل تضمینی وجود ندارد، اما قطعا برخی ویژگی ها میان چنین انسان هایی در سراسر جهان مشترکند؛ ویژگی هایی که ریسک ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد و باعث می شود زندگی سالمی را تجربه کنیم.

این عادت های سالم شامل داشتن سبک زندگی پرتحرک، استرس کم و استراحت زیاد، داشتن حس تعلق به خانواده، جامعه یا یک مجموعه عقیدتی، معاشرت با افرادی با دیدگاه مثبت به زندگی و البته داشتن تغذیه مناسب است.

مصرف مواد غذایی گیاهی فراوان شامل میوه و سبزیجات، دانه ها، آجیل ها و ماده غذایی دیگری که معمولا در رژیم های غذایی سالم نادیده گرفته می شود و آن لوبیاست!

چرا لوبیا؟

تحقیقاتی که در American Journal of Clinical Nutrition منتشرشد، نشان داد لوبیاها در سلامت و داشتن عمر طولانی نقش مهمی دارند.

لوبیاها پروتئین های گیاهی و کربوهیدرات های پیچیده را در یک مجموعه گرد هم می آورند. لوبیاها همچنین با داشتن فیبر فراوان، فیتونوترینت ها و خانواده ویتامین های B به تامین انرژی بدن کمک و آهن، منیزیم، پتاسیم، روی و دیگر مواد معدنی را برای بدن تامین می کنند.

بر اساس تحقیق انجام شده، مصرف منظم این ماده غذایی به تنظیم وزن و فشار خون، کاهش ریسک دیابت، بیماری های قلبی و مشکلات گوارشی مانند یبوست کمک می کند.

همچنین نشان داده شده است مصرف مکرر لوبیا در کاهش کلسترول خون نقش دارد و سلامت مغز و تامین انرژی با دوام را تضمین می کند.

هنگام مصرف لوبیاها، زودتر احساس سیری می کنیم و افزایش تدریجی قند خون هنگام هضم لوبیا باعث می شود دیرتر احساس گرسنگی کنیم. همه اینها یعنی لوبیا کمک می کند سال های عمر بیشتر و باکیفیت تری پیش رو داشته باشیم.

چقدر مصرف کنیم؟

محققان می گویند مسن ترین های جهان، لوبیاها را روزانه یا دست کم چند بار در هفته مصرف می کنند. مطالعات متعددی نشان می دهد مصرف لوبیاها سه بار در هفته یا بیشتر، فواید متعددی دارد. اما خبر خوب این است که در هر مقطع از زندگی که باشید می توانید از این فواید بهره مند شوید. بهتر است بیشتر روزها به اندازه نیم فنجان لوبیا مصرف کنید. مصرف لوبیای تازه، خشک، منجمد یا کنسروی تفاوتی ندارد.


جام جم

   #تغذیه #خانواده