تاریخ دریافت خبر:

سلامانه : قرار نیست پوکی استخوان بخشی اجتناب ناپذیر از روند پیری باشد. شما می توانید استخوان های خود ‏را با بهبود رژیم غذایی و تغییرات سالم در شیوه زندگی، در برابر این بیماری مقاوم کنید.‏


به گزارش پایگاه خبری سلامانه به نقل از ‏steptohealrh‏ استراتژی های ساده برای کمک به پیشگیری از این ‏بیماری دردناک و ناتوان کننده وجود دارد:‏

مصرف مواد معدنی به غیر از کلسیم: پوکی استخوان فقط یک بیماری ناشی از کمبود کلسیم نیست. ‏استخوان ها برای افزایش قدرت و استحکام نیازمند مواد مغذی و املاح معدنی دیگری نیز هستند از جمله: منیزیم، ‏پتاسیم و روی. سیب انجیر، لیمو، هلو، هویج، کرفس، چغندر، دانه های کامل، برنج قهوه ای، دانه کنجد، دانه های ‏آفتابگردان، بادام و قزل آلا سرشار از منیزیم هستند. موز، مرکبات، زردآلو،

گوجه فرنگی، کاکائو، سیب زمینی، مرغ و ‏ماهی نیز منابع سرشار از پتاسیم محسوب می شوند. از منابع روی نیز می توان به دانه های کدو تنبل، پیاز، آجیل، ‏دانه های آفتاب گردان، سبزیجات تیره رنگ و هویج اشاره کرد.‏

انجام تمرینات روزانه ورزشی: انواع ورزش بخصوص ورزش های تحمل وزن به تقویت استخوان ها کمک می کند و ‏کلسیم و سایر مواد معدنی را به استخوان ها متصل می سازد. بعضی از فرم های ورزشی برای ساخت توده ‏استخوانی عبارتند از: بلند کردن وزنه، راه رفتن سریع، دویدن، اسکیت روی یخ، و یوگا.‏

مصرف روزانه گریپ فروت: تحقیقات اخیر نشان داده که افزودن گریپ فروت به رژیمن غذایی باعث جلوگیری از ‏کاهش توده استخوانی می شود. گریپ فروت همچنین جذب کلسیم و منیزیم را در بدن افزایش می دهد. گریپ ‏فروت ترکیبات گیاهی به نام لیکوپن و ناریجین دارد که سلامت استخوان ها را افزایش می دهند. لیکوپن در گوجه ‏فرنگی، اسفناج، و توت فرنگی نیز یافت می شود.‏

یافت راه هایی برای کاهش استرس: استرس به افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان کمک می کند. برای ‏کاهش استرس یوگا، مدیتیشن، پیاده روی، و یا یادگیری موسیقی را به برنامه های زندگی تان اضافه کنید.‏

دریافت کافی ویتامین دی: ویتامین دی از دسته ویتامین های محلول در چربی است، این ویتامین با افزایش ‏جذب کلسیم و فسفر از روده ها به رشد و استحکام استخوان ها کمک می کند، لازم است بدانیم ویتامین دی 3 از ‏انواع دیگر ویتامین های دی در بدن، از اهمیت بیشتری برای کاهش پوکی استخوان برخوردار است. در موارد کمبود ‏سطح ویتامین دی در بدن معمولاً مصرف خوراکی آن با دوزهای روزانه یا هفتگی، به صورت سه ماهه، هر ماه یک ‏آمپول تزریقی توصیه می شود.‏

   #سیب