تاریخ دریافت خبر:
آلزایمر این روزها به شدت گسترده شده و حتی در مواقعی نه فقط افراد مسن بلکه جوان ترها را نیز درگیر می کند.
ناطقان: شاید برای این بیماری درمانی وجود نداشته باشد اما دست کم می توان مانع ابتلا به آن شد.



1- اضافه کردن پروبیوتیک ها به برنامه غذایی روزمره می تواند ریسک ابتلا به آلزایمر را به حداقل برساند.



2- فاصله بین شام و زمان خوابتان را روی سه ساعت تنظیم کنید. فاصله بین شام تا صبحانه بهتر است 12 ساعت باشد. در این فاصله بدن می تواند پروسه از بین بردن آمیلوئید بتا که نوعی پروتئین مشکل ساز است و در مغز بیمار شکل می گیرد را از بین ببرد.



3- مکمل های سیتی کولین و دی اچ ای می تواند ارتباط بین سلول های اعصاب و مغز را قوی کند. با این حال قبل از مصرف این مکمل ها حتما با پزشک مشورت کنید.



4- اگر از غذاهای کنسروی استفاده می کنند گاه به گاه جیوه بدن خود را با انجام آزمایش کنترل کنید چرا که برخی تحقیقات می گویند آنچه از ظروف فلزی منتشر می شود می تواند منجر به زوال عقل شود.

7 فرمول برای مقابله با آلزایمر

5- مصرف بیش از حد حبوبات، سبزیجات نشاسته ای و قند می تواند سبب بروز التهاباتی مضر در بدن و مغز شود. تعادل را در مصارف غذایی خود رعایت کنید.



6- هفت تا هشت ساعت زمان مناسبی برای خواب شبانه است تا بدن بتواند انرژی خود را بازیابی کند. این زمان خواب برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر ضروری است. بیمارانی که در خواب مشکل دارند معمولا از داروهای حاوی ملاتونین برای تنظیم زمان خواب خود استفاده می کنند.



7- دانشمندان می دانند که هورمون استرس، کورتیزول می تواند به هیپوکامپ که مرکز حافظه در مغز است صدمه بزند. برای کنترل استرس خود تلاش کنید و اگر از پس مدیریت کردن آن بر نمی آیید حتما از یک متخصص کمک بگیرید.
منبع: میزان