خرید کتاب سکه طلا
تاریخ دریافت خبر:

با بودجه ای در حدود 55 میلیون تومان اگر یک ماشین سدان مناسب که امکانات خوبی داشته باشد و از نظر کیفیت هم وضعیت مناسبی داشته باشد را بخواهیم ماشین های بی وای دی F3 ، بسترن B30 و دنا پلاس گزینه های ارزشمندی در بازار امروز هستند . با ماشین 3 همراه باشید تا کیفیت ، امکانات ، قدرت و توانایی های حرکتی ، استهلاک ، ایمنی و هر آنچه که بررسی آن در این مقایسه ضروری به نظر میرسد را انجام دهیم و در پایان با توجه به وضعیت این سه ماشین ببینیم دنا پلاس محصول ملی بهتر است ، بی وای دی F3 ارزشمند تر است یا بسترن B30 گزینه مناسب تری میباشد .

با بودجه ای در حدود 55 میلیون تومان اگر یک ماشین سدان مناسب که امکانات خوبی داشته باشد و از نظر کیفیت هم وضعیت مناسبی داشته باشد را بخواهیم ماشین های بی وای دی F3 ، بسترن B30 و دنا پلاس گزینه های ارزشمندی در بازار امروز هستند . با ماشین 3 همراه باشید تا کیفیت ، امکانات ، قدرت و توانایی های حرکتی ، استهلاک ، ایمنی و هر آنچه که بررسی آن در این مقایسه ضروری به نظر میرسد را انجام دهیم و در پایان با توجه به وضعیت این سه ماشین ببینیم دنا پلاس محصول ملی بهتر است ، بی وای دی F3 ارزشمند تر است یا بسترن B30 گزینه مناسب تری میباشد .

Byd F3

Byd F3

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
8
امتیاز کل
47

Besturn b30

بسترن B30

کیفیت سواری
8
خدمات پس از فروش
7
طراحی
8
امکانات رفاهی
8
ویژگی های فنی
7
ارزش خرید
7
امتیاز کل
45

Dena +

دنا پلاس

کیفیت سواری
7
خدمات پس از فروش
8
طراحی
7
امکانات رفاهی
7
ویژگی های فنی
8
ارزش خرید
6
امتیاز کل
43
انتخاب ماشین 3

Byd F3

Byd F3

Top car

Byd F3

Byd F3

مقایسه دنا پلاس با بی وای دی F3 و بسترن B30

بی وای دی F3

بی وای دی F3 یکی از جدید ترین و ارزشمند ترین ماشین های سدان جمع و جور معرفی شده زیر 60 میلیون تومان است که توسط شرکت کارمانیا قرار است تا وارد بازار شود . بی وای دی S6 اولین نماینده این برند در ایران به لطف کیفیت خوبی که داشت حضور ارزشمندی را تجربه کرد و حالا بی وای دی F3 هم آمده است تا بتواند به خوبی جایگاه برند بی وای دی را در ایران تثبیت نماید . بی وای دی F3 در بخش طراحی ظاهری ماشین ساده اما با المان های لوکس و اسپرت است که این مهم باعث شده است تا بیوای دی F3 هماهنگ و متناسب دیده شود و در نگاه اول ظاهر بی وای دی F3 دلنشین و زیبا باشد . بی وای دی F3 خطوط و حجم هایی در بدنه دارد که در کنار طراحی چراغ ها ، طراحی رینگ های اسپرت و ... نمای جذابی را به وجود آورده است و باعث شده اند تا بی وای دی F3 در بخش ظاهری عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد و با ظاهر خوبش بتواند طرفداران بیشتری را برای خرید بی وای دی F3 ترغیب کند . با قدم گذاشتن به داخل کابین بی وای دی F3 با طراحی هماهنگ با ظاهر ماشین رو به رو میشویم که به اتاق بی وای دی F3 چهره ای جذاب ، مدرن و جوان پسند داده است . بی وای دی F3 یک ماشین ارگونومیک با کیفیت ساخت خوب است و از متریال مناسبی هم درون کابین این ماشین استفاده شده است . هر سه ماشین در رنج قیمت خود ماشین های با کیفیتی هستند اما بی وای دی F3 از نظر کیفیت سطح بهتری را از بسترن B30 و دنا پلاس دارد . یکی از نقاط قوت بی وای دی F3 با توجه به قیمت این ماشین وجود لیست تجهیزات کامل است که سطح رفاه سرنشینان را افزایش میدهد . ظاهر بسترن B30 و بی وای دی F3 از دنا پلاس مدرن تر هستند و اصولی تر طراحی شده اند و در میان بی وای دی F3 و بسترن B30 ظاهر ماشین ها امتیاز برابری دریافت میکنند ، هر سه ماشین از نظر آپشن در یک سطح یکسان میباشند و بر اساس رتبه ماشین ها بی وای دی F3 کیفیت بالاتری را دارا میباشد .

در زیر کاپوت بی وای دی F3 یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی و حجم 1.5 لیتر وجود دارد که به لطف تکنولوژی پیشرفته راندمان خوبی را به نمایش میگذارد . قابلیت تولید 107 اسب بخار در دور موتور 5800 دور در دقیقه و 145 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4800 دور در دقیقه از مشخصات تولیدی پیشرانه مورد استفاده در بی وای دی f3 است که در گذشته بر روی ماشین های میتسوبیشی مورد استفاده قرار میگرفت و حالا بی وای دی امتیاز ساخت این پیشرانه را تحت لیسانس میتسوبیشی به خود اختصاص داده است . بی وای دی f3 از یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره میبرد که در هر صورت بی وای دی F3 شتابگیری خوب و تعویض دنده های دقیق دارد و پیشرانه و گیربکس ماشین با هم هماهنگی کامل را دارا میباشند . از نظر اعداد و ارقام هر سه ماشین اعداد مشابه هم دارند اما در بی وای دی F3 سعی شده است تا با کمترین حجم موتور و آلایندگی بیشترین کشش را به شما بدهد و موفق هم عمل کرده است زیرا در دور های مختلف بی وای دی F3 شتابگیری مناسبی را به ما نشان میدهد .

بی وای دی F3 سیستم تعلیق ، زیر بندی ، جلو بندی و ... آن با هم هماهنگ عمل میکنند ضمن اینکه طراحی پیشرفته شاسی آن باعث شده است تا هندلینگ و سواری ماشین سطح مناسبی داشته باشد و سواری با وای دی F3 نرم و خانوادگی باشد و از راندن آن احساس لذت کنید .

بی وای دی F3 در رنج قیمت 55 الی 60 میلیون تومان از بهترین ماشین های قابل انتخاب است که ویژگی هایی چون پیشرانه پیشرفته و گیربکس دبل کلاچ 6 سرعته ، آپشن های متنوع ، ظاهر زیبا و کیفیت خوب را دارا میباشد و از دنا پلاس و بسترن B30 بهتر میتواند توجه شما را به خودش جلب کند .

Besturn b30

بسترن B30

مقایسه دنا پلاس با بی وای دی F3 و بسترن B30

بسترن B30

بسترن B50F به خاطر ظاهر و جذابیت هایی که داشت توانست گروه بهمن را از نظر میزان فروش به جایگاه خوبی برساند و با توجه به چینی بودن بسترن B50F بازار فروش خوبی دارد و حالا گروه بهمن تصمیم گرفته است تا با مونتاژ بسترن B30 وارد بازار ماشین های جمع و جور تر شود و از بازار متنوع این روز ها بتواند سهم بیشتری را کسب کند . محصولات بسترن نسبت به ماشین های دیگر چینی سبک متفاوتی را دنبال میکنند و بسترن B30 هم مانند بسترن B50F استایل آمریکایی دارد و در طراحی بسترن B30 سعی شده است تا با به کارگیری حجم ها و خطوط زیاد در طراحی ماشین قدرت را احساس کنید . بسترن B30 ماشین زیبا و تقریبا هماهنگی است که ابعاد آن مشابه ماشین های کلاس خود است اما خب بسترن B30 به علت زبان طراحی که دارد ابعادش بزرگتر از واقعیت نشان داده میشود . ظاهر بسترن B30 و بی وای دی F3 هر دو جذابیت برابری دارند و سلیقه شما تعیین میکند که کدام ماشین زیباتر است . بسترن B30 را در داخل کابین لوکس تر و با پرستیژ تر از آنچه که هست میابید چون این ماشین طراحی کابین خوب و شیکی دارد و رنگ بندی اتاق بسترن B30 هم با طراحی آن هماهنگ است . از نظر آپشن و امکانات بسترن B30 ماشین خوبی است و سطح یکسانی با بی وای دی F3 دارد و از نظر کیفیت ساخت خوب میباشد و کیفیت متریال متوسطی دارد . در کل بسترن B30 کیفیت بالاتر ، ظاهر بهتر ومدرن تر و جذابیت بیشتری از دنا پلاس دارد و نسبت به بی وای دی F3 هم از نظر کیفیت کمی سطح پایین تری دارد و به غیر از آن در اکثریت بخش ها برابر به نظر میرسند .

بسترن B30 در سینه خود یک موتور 4 سیلندر با آرایش خطی جای داده است که 1598 سی سی به طور دقیق حجم دارد . بسترن B30 با کمک این پیشرانه قابلیت تولید 107 اسب بخار نیرو در دور موتور 5500 دور در دقیقه و 155 نیوتن متر گشتاور در 3600 دورر در دقیقه را دارا میباشد . انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ ها بر عهده یک گیربکس 6 سرعته ساخت Aisin است که برنامه ریزی مناسبی برای استفاده شهری دارد و تعویض دنده های خوبی را در حالت نرمال به نمایش میگذارد . یک نکته هم در مورد پیشرانه فاو بسترن B30 وجود دارد که آن هم طراحی و استفاده اش توسط فولکس واگن و بر روی فولکس واگن بورا است و حالا امتیاز این پیشرانه را فاو برای استفاده بر روی ماشین هایش خریداری کرده است . بسترن B30 موتور و پیشرانه اش تقریبا هماهنگ هستند و کشش و قدرت پیشرانه هم با توجه به پارامتر های مربوطه مناسب به نظر میرسد اما در شرایط برابر بی وای دی F3 در شتاب و کشش و رسیدن به سرعت های بالا در زمان کوتاه تر برتری دارد که آن هم به علت مهندسی پیشرفته تر بی وای دی F3 نسبت به بسترن B30 است .

ماشین های بسترن و به صورت کلی کارخانه فاو در بیشتر بخش ها تکنولوژی مستقلی را دارا نمیباشند تا به حدی از اعتبار یک خودرو ساز دست پیدا کنند که بتوانند یک ماشین با تماما تکنولوژی انحصاری تولید کند . پلتفرم بسترن B30 متعلق به فولکس واگن جتا است که در کنار سیستم تعلیق بسترن B30 سواری خانوادگی و نرم با چاشنی اسپرت را فراهم کرده است .

بسترن B30 یک سدان جمع و جور با قیمت زیر 60 میلیون تومان ، کیفیت تقریبا خوب و تکنولوژی مربوط به فولکس واگن و مزدا است که به هر صورت چینی است و بازار دست دوم ضعیفی دارد اما ماشین مناسب و با ویژگی های خوبی است و به لطف جذابیت هایش توانسته است در این مقایسه مقام دوم را به خودش اختصاص دهد .

Dena +

دنا پلاس

مقایسه دنا پلاس با بی وای دی F3 و بسترن B30

دنا پلاس

جدیدترین ماشین عرضه شده به اصلاح تولید ملی دنا پلاس است که در واقع مدل فیس لیفت شده دنا با آپشن های اضافه است که از نظر فنی هیچ تغییری نداشته است . چراغ های جلو و عقب ماشین دنا پلاس از نظر طراحی داخلی تغییر کرده اند که علاوه بر بهبود چهره ماشین از نظر نور پردازی هم عملکرد بهتری را دارا میباشند ضمن اینکه چهره تهاجمی ماشین دنا را با جلوه ای لوکس این چراغ ها درآمیخته اند که زیبایی دنا پلاس را دو چندان مینماید . بر روی چراغ های جذاب دنا پلاس به صورت استاندارد چراغ های روشنایی در روز یا دی لایت تعبیه شده اند که این ویژگی را تا پیش از این بر روی ماشین های روز دنیا فقط مشاهده میکردیم . در چهره جلو ماشین شاهد هستیم که دنا پلاس در جلو پنجره تغییراتی داشته است و به مراتب چهره جلو ماشین مدرن تر گشته است و هماهنگ تر با ابعاد ، خطوط و برجستگی های ماشین شده است . در قسمت جانبی ماشین شاهد هستیم که دنا پلاس از خطوط بهتر و زیباتری نسبت به ماشین دنا بهره میبرد و طرح در ها و گلگیر های عقب به طور کامل تغییر یافته است و اکنون به این ماشین کاملا جلوه لوکس و مدرن بخشیده است . ماشین دنا از نظر کیفیتی یک پله از دیگر ماشین های تولید ایران بهتر بود و الان دنا پلاس را باید با کیفیت ترین ماشین ایرانی بنامیم که حتی از خود ماشین دنا هم کیفیتش یک پله بالاتر است . از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ طراحی داخلی ، ارگونومی ، متریال و مواد به کار برده شده در ساخت امکانات و تجهیزات دنا پلاس بهترین ماشین ایرانی است . در خودرو دنا فرم صندلی ها اسپرت طراحی شده است اما راحت هستند و به خوبی بدن را در بر میگیرند و درون کابین دنا پلاس هم همین صندلی ها سرنشینان ماشین را ساپورت مینمایند . از نظر ایزوله بودن صدا دنا پلاس با آرامش ترین کابین را درون ماشین های داخلی دارا است که برای خانواده های ایرانی این حفظ آرانمش درون کابین ماشین نکته بسیار خوبی است . در میان ماشین های ایرانی دنا از تجهیزات رفاهی نسبتا کاملی بهره میبرد که قابل تحسین است و اکنون در ماشین دنا پلاس هم شاهد تغییرات در امکانات رفاهی هستیم و هم اینکه امکانات ایمنی جدید هم به ماشین اضافه شده است . سانروف ، سیستم مالتی مدیا جدید ، دوربین دید عقب و آنتن کوسه ای اصلی ترین تغییرات دنا پلاس در بخش تجهیزات رفاهی ماشین هستند و در بخش ایمنی هم برای سر نشینان جلو 4 عدد ایربگ در نظر گرفته شده است که دو عدد از روبرو باز میشوند و دو عدد دیگر به صورت جانبی از صندلی های جلو ماشین میشوند و از جان سرنشینان محافظت میکند . دنا پلاس در میان ماشین های ایرانی با کیفیت است و نسبت به بعضی از ماشین های چینی هم وضعیت مناسب تری را دارا میباشد اما از بی وای دی F3 و بسترن B30 سطح پایین تری را دارا میباشد و علاوه بر آن از نظر ظاهری هم سطح کمی قدیمی تری را دنبال میکند .

موتوری که ایران خودرو بر روی ماشین های دنا و دنا پلاس به کار برده است پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی میباشد . این پیشرانه 4 سیلندر است و 1646 سی سی حجم دارد و با آرایش خطی درون کاپوت دنا و دنا پلاس قرار گرفته است . ماشین های دنا و دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید میکند . مصرف سوخت ماشین های دنا و دنا پلاس با توجه به پارامتر های مختلف در حد مناسب و خوب ارزیابی میشود و علاوه بر این از شتاب و کشش خوبی این ماشین ها برخوردار هستند که در جاده و ... خیال راننده دنا پلاس را از سرعت گیری ماشین خود راحت میکند و راننده ماشین با اطمینان خاطر به مسیر خود ادامه میدهد . در بخش انتقال قدرت دنا پلاس هم مانند دنا از گیربکس BE3 بهره میبرد و هنوز هم به علت استفاده از دیسک و صفحه پژو 405 دنا پلاس در بخش کلاچ با ضعف های زیادی مواجه است و حتی دنا پلاس های صفر کیلومتر هم احتیاج به تعویض دیسک و صفحه دارند و اگر میخواهید تا از نظر شتاب ماشین شما بهتر شود از دیسک و صفحه های معروف به زانتیائی موجود در بازار استفاده کنید . از نظر اعداد و ارقام و کشش هر سه ماشین در یک سطح هستند اما بی وای دی F3 و بسترن B30 از گیربکس اتوماتیک بهره میبرند و سیستم انتقال قدرت دنا پلاس هنوز هم دستی است که با توجه به قیمت ماشین تامل بر انگیز است .

دنا و دنا پلاس بر روی پلت فرم مشترک با سمند ساخته شده اند و از اینرو سواری آن راحت است اما قدیمی بودن طراحی شاسی و سیستم تعلیق و همراه نبودن فرمان در بعضی از مانور ها به راحتی قابل لمس است اما در کل دنا پلاس کیفیت سواری متوسط رو به بالایی را دارا میباشد .

دنا پلاس فول آپشن ترین ماشین تولید و طراحی شده در ایران است که ویژگی های مثبت زیادی را نسبت به ماشین های ایرانی در اختیار شما قرار میدهد اما هنوز هم در بخش کیفیت یا سواری یا مثلا دستی بودن گیربکس ضعف هایی دارد که باعث میشود در رنج قیمت زیر 60 میلیون تومان شما انتخاب های بهتری داشته باشید .

لینک کوتاه: betanews.ir/n/930019

خبر فوق مربوط به رسانه ماشین سه می باشد و جستجوگر خبر بتانیوز صرفا آن را بازنشر کرده است. مشاهده در سایت منبع : لینک مستقیم