کتاب سکه های ماشینی قاجار

تاریخ دریافت خبر:
آیا شما قهرمان کسب‌وکار خود هستید؟

یادداشتی از لورا کیلاگ درباره کارهایی که برای قهرمان شدن و تداوم در بازار کسب‌‌‌و‌کار باید انجام دهید.

: زمانی که صحبت از قهرمان می​ شود، ممکن است یاد شخصیت ​های فیلم یا ورزشکار محبوب خود بیفتید. من این فرصت را داشته ​ام که بیش از یک دهه با مالکان کسب​ و کارهای کوچک کار کنم. یکی از چیزهایی که در این مدت یاد گرفتم این بود که اگر محصولی تولید می ​کنید، قهرمان واقعی شما هستید. هر سال، هزاران کارآفرین جهش مهمی را انجام داده و تبدیل به صاحبین کسب ​و کار می ​شوند. سرمایه​ گذاری بخشی از پس ​انداز خود در فعالیت جدید کار ساده​ ای نیست. سرمایه​ گذاری اولیه، اجاره​ املاک، ساخت و ساز، تعمیرات، انبارداری، لیست دستمزدها و بازاریابی خیلی زود روی هم انباشته می شوند، و وقتی پایه و اساس کار ساخته شد، دیگر مسئولیت کار با شماست که فروش خود را بالا ببرید، از ارقام فروش سال قبل جلو بیفتید و دائماً راهی برای نوآوری در کسب ​وکار رو به رشد خود بیابید و مشتریان جدید را به بازارهای محلی جلب کنید. هر چه نباشد، کار شما همین است. کار با شما شروع شده و با شما تمام می​ شود. اما یک قهرمان کسب​ و کار چه کار می​ کند؟

ریسک می ​کند

به راه انداختن کسب ​و کار جدید کار ساده ای نیست. بعضی از صاحبان کسب ​و کارهایی که با آن​ ها کار کرده ​ام زمانی در سازمان های دیگر کار می​ کردند و دستمزدهای هنگفتی می گرفته اند؛ اما این ها را کنار گذاشته ​اند تا تبدیل به کارآفرین شوند. بعضی کسب ​وکاری را راه اندازی کرده اند تا خانواده و دوستانشان هم بتوانند بخشی از آن شوند. کار شما هر چقدر هم که مشخص باشد، وقتی کسب ​و کار خود را راه می اندازید، در واقع ریسک می ​کنید؛ اما اگر به درستی محصول خود را انتخاب کرده باشید، این ریسک به حداقل می ​رسد.

از کار خود لذت می​ برند

از آن ​جایی که شما آگاهانه و عمداً تصمیم گرفته​ اید تا کسب​ وکار تازه ​ای راه بیندازید، یعنی شما راننده​ قطار خوشبختی خود هستید. به عنوان یک کارآفرین، می​ توانید انتظار داشته باشید که هزاران ساعت کار کنید و مسیر همیشه هموار نباشد، اما وقتی سخت کار می ​کنید و هر روز از انجام آن لذت می ​برید، اوضاع فرق می ​کند.

روی زندگی دیگران تأثیر می ​گذارند

وقتی ایده ​هایی را که احتمال موفقیت دارد به بازار معرفی می​ کنید، با افراد جدیدی آشنا شده و با آن​ ها تعامل پیدا می ​کنید. در واقع شما روی مشتریان، کارمندان و جامعه تأثیر می​ گذارید – و شاید مهم تر از همه، روی فرزندان خود تأثیر می​ گذارید. هربار که قدرت کارآفرینی، تلاش، ریسک ​پذیری و انجام کاری را که به آن اعتقاد دارید به فرزندان خود می ​آموزید، در واقع تأثیر عمیقی نه تنها در زندگی امروز، بلکه بر زندگی نسل ​های بعد می​ گذارید.

بر سرنوشت خود مسلط هستند

موفق ​ترین کسب ​وکارها هم با پستی و بلندی روبرو می ​شوند. من با مالکینی کار کرده​ ام که برای هفت سال پیاپی با رشد ۲ رقمی روبرو بوده ​اند و به دلیل شرایط پیش ​بینی نشده، رقیب تازه یا شرایط فرهنگی و اقتصادی که تأثیر منفی به دنبال داشته​ اند، با ضرر روبرو شده​ اند. نمی​ توان همه چیز را کنترل کرد، اما چیزهایی وجود دارد که قابل کنترل هستند و بازاریابی هم یکی از آن ​هاست.

به عنوان مدیرعامل یک آژانس تبلیغاتی که برای بیشتر از ۱۵ سال به کسب​ وکارهای مختلف کمک کرده، اگر ممکن بود تنها یک نصحیت به صاحبان کسب ​وکارها بکنم این بود که می​ گفتم پشتکار داشته باشید. وقتی فروش افت می ​کند، یا وقتی فروش عالی است، بازاریابی را قطع نکنید. تلاش ​های شما برای بازاریابی محلی بسیار مهم است. جایگاه شما در گوگل بسیار مهم است. به روز رسانی سایت خود مهم است. شهرت و واکنش سریع شما به مشتریان در رسانه​ های اجتماعی بسیار مهم است. هدایت توجه محلی از طریق کمپین​ در رسانه​ های اجتماعی بسیار ضروری است. تقویت برند خود به شما اجازه می ​دهد که همواره در شرایط خوب و بد در صدر بازار بمانید.

به سیستم پشتیبانی اعتقاد دارند

مالکیت یک کسب​ و کار به شما اجازه می ​ دهد که کار خودتان را انجام دهید، نه این​ که خودتان به تنهایی کاری را انجام دهید. از دلایل اصلی انتخاب کسب ​و کار باز به جای خلق کار از صفر، این است که همیاری، راهنمایی، آموزش و ابزار لازم را از دیگران و از مالکین موفق دریافت خواهید کرد. با روی باز به این فرآیند اعتماد کنید و چیزهای جدید را امتحان کنید. وقتی شانس خود را امتحان می​ کنید تا تبدیل به مالک یک کسب ​و کار جدید شوید، یعنی به سیستم پشتیبانی اعتقاد داشته ​اید. هیچگاه دست از این اعتقاد برندارید.

(همچنین بخوانید: )