خرید کتاب سکه طلا
تاریخ دریافت خبر:
روش هایی برای کاهش وزن در محل کار بسیاری از افراد در محل کار در حالت نشسته و بدون حرکت هستند که این بی تحرکی خود عاملی برای افزایش وزن است.

به گزارش جی پلاس، مهدی شادنوش متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه راه های زیادی برای ایجاد رفتار های سالم در محیط کار پیشنهاد شده که منجر به از دست دادن وزن و جلوگیری از چاقی می شوند، بیان کرد: مصرف منظم آب در محل کار علاوه بر اینکه منجر به سم زدایی و رفع خستگی می شود، افزایش متابولیسم را نیز به همراه دارد.

وی افزود: استفاده از پله به جای آسانسور، بهترین راه برای سوزاندن کالری در محل کار است، ضمن اینکه مانع بروز چاقی شکمی و افزایش سایز دور کمر می شود.

شادنوش توصیه کرد: در صورت امکان، به صورت پیاده و یا با دوچرخه به محل کار بروید و در صورتی که با اتوبوس یا مترو به سر کار می روید، طوری برنامه ریزی کنید که حداقل یک یا 2 خیابان را پیاده تا محل کار خود طی کنید.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه انجام 2 دقیقه پیاده روی بعد از یک ساعت نشستن مداوم، خطرات ناشی از بی تحرکی را کاهش می دهد؛ تصریح کرد: راه رفتن در زمان ناهار و استراحت نیز ایده ای عالی است که با این اقدام نه تنها کالری می سوزانید، بلکه استرس شما کمتر شده و روحیه تان تقویت می شود.

به گفته شادنوش مصرف حجم منطقی از غذا در هر وعده نیز نقش مهمی در سلامت دارد و لازم است افراد در محل کار ناهاری سالم بخورند، اما باید مراقب حجم غذایی که می خورند هم باشند تاکالری زیادی را در یک وعده مصرف نکنند.

لینک کوتاه: betanews.ir/n/923150

خبر فوق مربوط به رسانه جماران می باشد و جستجوگر خبر بتانیوز صرفا آن را بازنشر کرده است. مشاهده در سایت منبع : لینک مستقیم