کتاب سکه های ماشینی قاجار
تاریخ دریافت خبر:
  • علم و دانش
  • هوافضا

حتماً به یاد دارید که اواخر سال 1395 ناسا از کشف هیجان انگیز یک سامانه ستاره ای با هفت سیاره شبیه به زمین توسط تلسکوپ فضایی اسپیتزر خبر داد. از آنجا که آژانس فضایی به کاهش تب و تاب دوستداران این حوزه راضی نیست، امروز اطلاعات مربوط به 219 اگزوپلنت را منتشر کرده که به تازگی کشف شده اند. در میان این مجموعه، 10 سیاره با ابعادی نزدیک به زمین به چشم می خورند که در

گفتنیست کشف این سیاره ها توسط تلسکوپ کپلر به زمان حال بر نمی گردد. ناسا تصاویر ثبت شده توسط این سازه فضایی در بین سال های 2009 تا 2013 را به مرور تجزیه و تحلیل کرده و نتایج حاصل را به صورت دوره ای منتشر می سازد. این 10 سیاره جدید را در می توان اتفاق خوش یمنی برای ناسا دانست تا به پردازش تمامی داده های حاصل از تلسکوپ هایش ادامه دهد، سیاره های کشف شده را دسته بندی نماید و گزینه های مناسب برای اکتشافات بعدی را تعیین کند.

«ماریو پرز» مدیر برنامه کپلر در بخش اخترفیزیک ناسا در این رابطه می گوید:

داده های کپلر کاملاً منحصر به فرد هستند، زیرا فقط در این مجموعه می توان تعداد زیادی سیاره با مشخصات فیزیکی و مداری مشابه زمین یافت.

لازم به ذکر است درک تعداد و ساختار این سیاره ها در کهکشان های مختلف، می تواند به طرح ریزی برنامه های آتی ناسا و تصویربرداری مستقیم از گزینه های بالقوه برای زیستگاه دوم انسان کمک شایانی نماید.

لینک کوتاه: betanews.ir/n/767034