خرید کتاب سکه طلا
تاریخ دریافت خبر:
گروه سلامت: یک کارشناس تغذیه در همدان گفت: دانش‌آموزان در شب‌های امتحان برنج و ماکارونی بخورند.

آرزو کاوه ای در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مصرف مواد نشاسته ای مانند برنج و ماکارونی در شب امتحان توصیه می شود چرا که وجود کربوهیدرات و ویتامین های موجود در آن خواب راحت و باکیفیتی برای دانش آموزان رقم می زند.وی تصریح کرد: به علت فشار و استرسی که در دوران امتحانات به دانش آموزان و دانشجویان وارد می شود بنابراین داشتن تغذیه مناسب و مقوی در میزان یادگیری و تأمین آرامش آنها موثر است.کاوه ای ادامه داد: استرس سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند بنابراین برای پیشگیری از آن، رعایت یک رژیم غذایی مطلوب و پرانرژی الزامی است.

وی عنوان کرد: در دوران امتحانات خوردن یک غذای کافی و مناسب الزامی است چرا که انرژی اولیه بدن را تأمین می کند بنابراین تغذیه ای شامل مواد قندی پیچیده و پروتئین دار می تواند برای تغذیه صبحانه دانش آموزان موثر باشد.این کارشناس تغذیه با بیان اینکه خوردن آبمیوه، شیر، پنیر، مغزها و تخم مرغ در وعده صبحانه محرک خوبی برای مغز و یادگیری است، اعلام کرد: کسانی که عادت به خوردن صبحانه ندارند می توانند با خوردن یک لیوان شیر و موز بخشی از انرژی مود نیاز خود را تأمین کنند.

مصرف زیاد شیرینی جات منجر به احساس خستگی می شود

کاوه ای با بیان اینکه مصرف زیاد شیرینی جات و مواد کافئین دار منجر به بروز خستگی می شود، تصریح کرد: مصرف کافئین منجر به کاهش آب بدن می شود.وی افزود: خوردن موادغذایی پرچرب در وعده صبحانه موجب خواب آلودگی دانش آموز خواهد شد بنابراین مصرف موادقندی پیچیده مانند نان های سبوس دار، خرما و میوه جات در وعده صبحانه توصیه می شود.وی با بیان اینکه مصرف موادپروتئینی در وعده ناهار و شام موجب بهبود عملکرد مغز می شود، اضافه کرد: نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب و مایعات مانند دوغ، چای کمرنگ و شیر در طول شبانه روز منجر به نشاط و سرحالی در دانش آموزان خواهد شد.

میان وعده های سبک فراموش نشود

کاوه ای اظهار کرد: دانش آموزان در حین مطالعه احساس گرسنگی و خستگی می کنند بنابراین در این مواقع خوردن یک میان وعده سبک و با حجم کم مانند بیسکویت و شیر، مغزها و مویز به بهبود عملکرد مغز کمک می کند.وی با بیان اینکه در این دوران باید مقدار پروتئین در رژیم غذایی بیشتر و چربی آن کمتر شود، تصریح کرد: در روز امتحان موادغذایی سرشار از فیبر و پروتئین خورده شود و در شب امتحان از مواد نشاسته ای و سرشار از کربوهیدرات مانند برنج، ماکارانی و نان استفاده شود.

موادغذایی ضداسترس

این کارشناس تغذیه با اشاره به استرس دانش آموزان در دوران امتحانات خاطرنشان کرد: مصرف موادی مانند ریحان، نعناع، سیب و خوردن نوشیدنی های حاوی عسل در کاهش استرس موثر است.

خوردن ماست و دوغ ترش ممنوع

وی خوردن ماست و دوغ ترش را در دوران امتحانات عملی نامناسب دانست و افزود: خوردن این مواد بر عملکرد مغز تأثیر نامناسبی می گذارد.

مصرف کافئین و شب بیداری

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه برخی از افراد با استفاده از مقادیر زیادی کافئین اقدام به شب بیداری می کنند، عنوان کرد: این عمل بسیار اشتباه است چرا که داشتن خوابی آرام و باکیفیت در شب امتحان به آرامش و بهبود عملکرد مغز در روز امتحان کمک می کند.

لینک کوتاه: betanews.ir/news/470213

خبر فوق مربوط به رسانهبهار نیوز می باشد و جستجوگر هوشمند بتانیوز صرفا آن را بازنشر کرده است. مشاهده در سایت منبع : لینک مستقیم