تاریخ دریافت خبر: نظر بینندگان

طرح F700 مرسدس بنز که در سال ۲۰۰۷ در موتورشو فرانکفورت آمریکا به نمایش درآمد ازجمله طرح هایی بوده که به دست فراموشی سپرده شد. خودرویی که با موتور ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری خود و استفاده از یک موتوربرقی با توان ۲۰ اسب بخار (۱۵ کیلووات)، می توانست درنهایت ۲۵۸ اسب بخار قدرت تولید کرده و به نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

اما چرا این طرح را یادآوری کردیم؟

طراحی عجیب و البته جدید این طرح در کنار یک کابین آینده نگرانه و استفاده از یک موتور بنزینی و گازوئیلی که می توانست با تغییرات صورت گرفته روی آن، مصرف سوخت بهینه ای را برای راننده خود به ارمغان آورد.

شرکت مرسدس بنز در تاریخ خود، طرح های تحقیقاتی و آزمایشی زیادی برای رونمایی داشته و آن ها را یکی پس از دیگری ارائه داده است. طرح F700 نیز به احتمال زیاد یکی از عجیب ترین طراحی های موجود در بین این طرح های آزمایشی مرسدس را از آن خودکرده است. خودرویی که ۱۱ سال قبل معرفی شد و مدل فول سایز آن، قرار بود سدانی شود که تا به آن روز در مصرف سوخت سرآمد دیگر خودروها قرار گیرد. به طوری که مصرف سوخت آن، تنها ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود.

اگرچه شاید این موضوع در حال حاضر و در سال ۲۰۱۸ چندان موردتوجه قرار نگیرد اما وقتی به سال ۲۰۰۷ باز می گردیم، این خودرو واقعاً در میان خودروهای دیگر از نظر مصرف سوخت حرف زیادی برای گفتن داشت. به خصوص زمانی که می بینیم F700 دارای موتور دیزلی با حجم ۱.۸ لیتر در کنار یک جفت توربوشارژ نیز بود.

این رو هم بخون:

فراخوانی G65های مرسدس به دلیل سرعت زیاد!

البته شاید از نظر بعضی ها، خودرویی با طول ۵.۱۸ متر چندان سریع و پرقدرت به نظر نیاید اما وقتی زمان ۷.۵ ثانیه را برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برای این طرح لوکس سدان مشاهده می کنیم، شاید نظرمان راجع به قدرت آن عوض شود. البته شاید محدودیت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعتی آن کمی آزاردهنده به نظر برسد اما این چیزی بود که شرکت مرسدس برای این سدان لوکس در نظر گرفته بود.

اگرچه این طرح، طول کمتری را نسبت به مدل های S کلاس امروزی مرسدس داشت اما به لطف طراحی خاص خود، دارای طول محوری بزرگ تری نسبت به S کلاس های امروزی بود. طول محوری که به افزایش فضای داخلی کابین کمک زیادی می کرد.

در داخل کابین این طرح فراموش شده نیز دو عدد صفحه نمایش دیجیتال، درست مانند صفحه هایی که در خودروهای تولیدی این روزهای صنعت خودرو مشاهده می شود، وجود داشت.

درست مانند بسیاری از طرح های تحقیقاتی دیگر مرسدس، F700 نیز از فن آوری هایی مانند چراغ های جلو LED، تایرهای مقاوم در برابر چرخش پایین، دوربین ۳ بعدی، چراغ های جلو و برف پاک کن های خودکار و حتی سیستم گرم کن خودکار شیشه عقب بهره می برد. در این خودرو حتی از اسکنرهای لیزری استفاده شده بود که می توانستند با اندازه گیری اعداد موردنیاز از جاده و ارسال آن ها به صفحه نمایش خودرو و سپس به سیستم تعلیق تغییرپذیر آن، باعث هرچه راحت تر شدن رانندگی و نشستن در آن شود. سیستم هایی که می توان آن ها را در خودروهای امروزی و چند سال اخیر، یافت.

   #خودرو #اسب بخار #مرسدس بنز #رانندگی #رونمایی