تاریخ دریافت خبر: نظر بینندگان
18-6-11-101234100219244800.gif.jpgزندگی > تغذیه - همشهری آنلاین:
خریدن یک سری از خوراکی ها به مقدار زیاد نه تنها پول هدر دادن نیست بلکه این اطمینان را به شما می دهد که کابینت، یخچال یا فریزرتان پُر از مواد غذایی سالم و آماده است.

جو دوسر یکی از مغذی ترین غذاهای دنیاست که هم فیبر محلول دارد و هم فیبر غیر محلول مانند بتا گلوکان. بسته های بزرگ جو دوسر بخرید نه بسته های کوچک آماده، هم به صرفه ترند و هم قند و نمک اضافی ندارند. می توانید از جو دوسر به جای خرده نان در برخی کیک ها یا جزئی از پنکیک و مافین استفاده کنید. همچنین می توانید با جو دوسر اسموتی های تان را حجیم کنید. تحقیقات نشان داده جو دوسر می تواند تولید هورمون های کنترل اشتها را افزایش بدهد.

پاپ کورن یک غله ی کامل است یعنی هر سه بخش یک غله را دارد (پوسته یا سبوس، گیاهک و درون گیاهک) و مثل غلات تصفیه شده نیست که بخش عمده ی ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر و آنتی اکسیدان های آن از بین رفته اند. دانه های پاپ کورن اگر به درستی ذخیره شوند می توانند ماندگاری بسیار بیشتری داشته باشند؛ یعنی دور از گرما و رطوبت در یک ظرف کاملاً در بسته بدون نفوذ هوا.

گوجه فرنگی پای ثابت بسیاری از غذاهای واقعاً خوشمزه و سالم است. آیا می دانستید که گوجه فرنگی های کنسرو شده دارای لیکوپن بسیار بیشتری نسبت به نوع تازه ی آن هستند؟ پس از امروز در سبد خریدتان کنسرو گوجه فرنگی هم بگذارید؛ چه به صورت برش خورده، کامل، سُس و یا پخته شده. حتماً نوعی را انتخاب کنید که بدون نمک و افزودنی باشد و حتماً در یخچال یا فریزر از آن نگهداری کنید.

اسید، عنصری از تقریباً هر غذایی است تا تعادل آن را حفظ کند. انواع سرکه وجود دارد که هر کدام طعم و ویژگی های خاص خود را دارند. به دنبال سرکه ای با طعم ترش و شیرین هستید؟ بالزامیک را انتخاب کنید. سرکه سیب خالص هم نوعی از سرکه است که به راحتی می توانید در انواع غذاها از آن استفاده کنید و از فواید بی نظیر آن بهره مند شوید.

کینوآ که در واقع جزو غلات نیست اما مانند غلات مصرف می شود، نوعی «شبه غله» است که پروتئین کامل محسوب می شود یعنی حاوی تمام اسید آمینه های ضروری برای بدن است. کینوآ بدون گلوتن بوده و برای بیماران مبتلا به سلیاک مناسب است. یک فنجان کینوآی پخته شده بیشتر از 8 گرم پروتئین دارد.

در تمام طول سال این امکان وجود ندارد که توت های تازه در دسترس باشد. اما نوع منجمد آن ها هم ارزانترند و هم مدت بیشتری می مانند. این میوه های بسیار مغذی را می توانید در اسموتی ها، پنکیک ها، مافین ها، نان ها و ... استفاده کنید.

پنیر هم چیزی است که باید زیاد بخرید چون می توانید آن را فریز کنید. می توانید قطعات بزرگ پنیر را بخرید و خودتان آن را تکه تکه کرده و در فریزر از آن نگهداری کنید. پنیر منبع خوبی از کلسیم، پروتئین و فسفر است که نباید از آن غافل شوید.

منبع: تبیان

   #همشهری #سیب #تغذیه #اسید آمینه

محتوای خبر «خوراکی هایی که می توان زیاد خرید» را در سایت «همشهری آنلاین» ببینید