تاریخ دریافت خبر: نظر بینندگان
«نشست خودتوانمندسازی حرفه ای و برندسازی» توسط انجمن علمی دانشجویی دانشگاه قم با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع رسانی استان قم و مرکز مشاوره همپا برگزار شد.
«نشست خودتوانمندسازی حرفه ای و برندسازی» در قم برگزار شد

به گزارش لیزنا، با سخنرانی مهدی رحمانی، دانشجوی دکتری دانشگاه تهران در روز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه درآمفی تئاتر شهید بهشتی دانشگاه قم با حضور اساتید و دانشجویان رشته علم اطلاعات برگزار شد.

نشست با سخنان مهدی محمدی، رئیس انجمن کتابداری استان قم درخصوص اهمیت رشته علم اطلاعات و دانش شناسی و بازارکار آن و نقش کارآفرینی در این حرفه آغاز شد. سپس مهدی رحمانی تجربیات خود را در اختیار دانشجویان قرار داد.

وی سخنان خود را با این سوال که «چه کنیم تا خودتوانمندساز باشیم؟» آغاز کرد:

او یادآور شدند که ابتدا باید خودمان را بشناسیم تا بعد به دیگران کمک کنیم. خودتوانمندسازی به ما کمک می کند که زندگی، شغل، شرایط کاری، مدیریت بر روی خود را کنترل کنیم.

به گفته وی برای اینکه توانمند باشیم باید مهارت های زیر را در خود تقویت کنیم:

یادگیری زبان انگلیسی

--تمرین نوشتن

--داشتن دفتر ایده

--یادگیری مهارتهای ICDL

--یادگیری کامپیوتر

--یادگیری نرم افزارهای کاربردی

--عضویت در تشکل ها و انجمن های علمی در دوران دانشجویی

--داشتن سرعت عمل

--داشتن سواد اطلاعاتی

--یادگیری آیین نگارش اداری

--ورود به به بازار بورس

--انتخاب و تمرکز روی حوزه موضوعی مشخص

--یادگیری زبان چینی

--استفاده از امکانات دانشگاه در دوران دانشجویی

--استفاده درست از تسهیلات دانشگاه و آشنایی با حقوق دانشجویی

--داشتن روحیه پیگیر

--نوشتن تجربیات

--تقویت مهارتهای ارتباطی

--وقت شناس بودن

رحمانی همچنین یادآور شد که سازمان علمی فرهنگی و تربیتی سازمان ملل (یونسکو) 6 ویژگی را عمل باسوادی هر شخص معرفی کرده است:

--داشتن سواد عاطفی

--داشتن سواد ارتباطی

--داشتن سواد مالی

--داشتن سواد رسانه ای

--داشتن سواد آموزش و پرورش

--داشتن سواد اطلاعاتی با رایانه

بخش پایانی سخنان سخران به برندسازی اختصاص داشت. وی برند را نام، اصطلاح، طراحی، نماد، ویا هر ویژگی دیگری که کالا یا خدمات یک فروشنده را از دیگران متمایز می کند تعریف کرد. رحمانی برای شنوندگان یادآور شد که چنانچه بخواهید در حوزه کاری خودتان به برند تبدیل شوید لازم است:

1 کارت ویزیت برای خودتان بسازید

2) رزومه خودتان را بنویسید

3) نمونه کارهای خود را تنظیم کنید

4) وبلاگ یا وبسایت شخصی داشته باشید

5) در شبکه های علمی و اجتماعی نمایه شوید

6) اکانت توئیتر بسازید

7) اکانت فیس بوک داشته باشید

8) ویدئوهای خود را به اشتراک بگذارید

9) ایمیل بسازید

10) نمایه گوگل اسکالر بسازید

11) همواره در کارها نظم داشته باشید

12) هدف را رها نکنید نقشه را تغییر دهید.

   #فیس بوک #نقشه #کارآفرینی #سازمان ملل #زبان انگلیسی #توئیتر #رایانه #بورس