تاریخ دریافت خبر: نظر بینندگان

کارشناس آسیب های اجتماعی در ارتباط با استفاده غیرمنتظره برخی از مدارس از شبکه های اجتماعی گفت: امروزه شاهد هستیم که مسائل اجتماعی گریبان گیر بسیاری از خانواده ها شده است و آن ها هم از این موضوع رنج می برند، و توانایی رویارویی با آن را ندارند چراکه زیرساخت و چگونگی مقابله با آن را بلد نیستند، ولی با شرایط موجود توانستند تا حدی فرزندان خودشان را منع می کنند، ولی زمانی که برخی معلمان آموزشی برای آسودگی خود، فرزندان را به این شبکه ها دعوت می کنند، و فرزندان با مجوزی که از سوی معلم خود می گیرد، والدین را مورد فشار قرار می دهد.

محمد پورجبار ، کارشناس آسیب های اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز، در ارتباط با روند قارچ گونه ترویج شبکه های مجازی در مدارس کشور اظهار داشت: مساله ای که بسیار مورد بحث و بررسی است، مساله چگونگی آموزش در مدارس است، متاسفانه در برخی از این موارد شاهد هستیم، معلمان آموزشی برای راحتی کار خودشان نوجوانان را به کانال تلگرامی خودشان دعوت می کنند، تا نمونه سئوالات را در آنجا دریافت کنند، که در عصر امروز به دلیل نبود زیرساخت ها مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به راحت طلبی برخی از معلمان گفت: متاسفانه از زمان حضور شبکه های مجازی برخی از معلمان خودشان را آسوده خاطر کردند و برای انجام تحقیق، نمونه سئوالات امتحانی و حل تمرین، دانش آموزان را به شبکه های مجازی و اینترنت معطوف می کنند، که این امر به دلیل نبود زیر ساخت های ممکن باعث ایجاد انحراف در نوجوانان می شود.

کارشناس آسیب های اجتماعی عنوان کرد: مخالف شبکه های اجتماعی بدون زیرساخت هستم، والدینی که نوجوانان خود را بدون آموزش در این مسیر رها می کنند اثرات زیان باری را در آینده متحمل خواهند شد، چراکه نوجوانان در بحران بلوغ بسر می برند که با دیدن تصاویر نامناسب باعث انحراف جنسی و دل مشغولی های روح و روان می گردد، امروز زمانش نیست، که بخواهیم افراد را از انجام برخی موارد منع کنیم چراکه منع افراد باعث لجاجت در انجام فعالیت ها می شود، بهترین روش استفاده آگاهانه و آموزش مداوم است که باید بستر آن در مدارس و درون خانواده ها شکل بگیرد.

وی در ارتباط با استفاده غیرمنتظره برخی از مدارس از شبکه های اجتماعی گفت: امروزه شاهدش هستیم که مسائل اجتماعی گریبان گیر بسیاری از خانواده ها شده است و آن ها هم از این موضوع رنج می برند، و توانایی رویارویی با آن را ندارند چراکه زیرساخت و چگونگی مقابله با آن را بلد نیستند، ولی با شرایط موجود توانستند تا حدی فرزندان خودشان را منع می کنند، ولی زمانی که برخی معلمان آموزشی برای آسودگی خود، فرزندان را به این شبکه ها دعوت می کنند، و فرزندان با مجوزی که از سوی معلم خود می گیرد، والدین را مورد فشار قرار می دهد.

پورجبار در پایان خاطرنشان کرد: معلمان قبل از آن که دانش آموزان را به این شبکه ها دعوت کنند، باید آموزشی برای والدین بگذارند، و نحوه عملکرد صحیح و راه های طغیان گری نوجوانان را به والدین آموزش دهند، و ضمن استفاده از شبکه های مجازی ساعت های استفاده دانش آموزان مشخص کنند، تا مشکلاتی از قبیل وب گردی و انحرافات اخلاقی ایجاد نشود.

انتهای پیام/*

   #دانش آموزان #خانواده #مدارس کشور #تلگرامی #اینترنت