تاریخ دریافت خبر: نظر بینندگان بازدید: 168
301 یک سدان کامپکت از کمپانی پژو است که در سال 2012 و در خلال نمایشگاه پاریس رونمایی شد.

به گزارش خودروکار، پس از گذشت پنج سال از زمان توقف همکاری های پژو با شرکت ایران خودرو برای بار دیگر این دو کمپانی در دور جدید همکاری های خود، شرکت مشترک ایکاپ را راه اندازی کردند که نخستین محصولات شرکت یادشده، خودروهای پژو ۲۰۸، پژو ۳۰۱ و پژو ۲۰۰۸ خواهد بود.

پژو301 ؛ در کلاس سدان های کامپکت قرار گرفته و از این رو برای افرادی که در شهرهای شلوغ به دنبال خودرویی با فضایی نسبتا بزرگ هستند 301 گزینه مناسبی خواهد بود .

خودروسازی پژو سیتروئن از اتومبیل در نمایشگاه خودرو پاریس در سال ۲۰۱۲ رونمایی کرد.

کمپانی فرانسوی پژو، 301 را در نسخه های بنزینی و دیزلی در بازار عرضه کرده که نسخه های بنزینی با پیشرانه های ۱.۲ و ۱.۶ لیتری عرضه می شود، پیشرانه اول با بهره گیری از سه سیلندر و قادر است 82 اسب بخار قدرت در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و گشتاوری معادل ۱۱۸ نیوتن متر در دور موتور ۲۷۵۰ دور بر دقیقه تولید کند؛ پژو این پیشرانه سه سیلندر را به همراه جعبه دنده دستی ۵ سرعته ارائه می دهد.

پیشرانه دوم با استفاده از چهار سیلندر قادر به تولید توانی معادل ۱۱۳ اسب بخار در دور موتور ۶۰۵۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۴۹ نیوتن متر ۴۰۰۰ دور بر دقیقه است ؛این پیشرانه با دو نوع جعبه دنده دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۶ سرعته قابل سفارش است.

حداکثر سرعت پیشرانه دوم این سدان فرانسوی 188 کیلومتر برساعت و شتاب این خودرو از حالت سکون تا سرعت 100 کیلومتر 10.8 ثانیه است، همچنین مصرف سوخت داخل شهر این پیشرانه در هر 100 کیلومتر 10 لیتر، در خارج شهر 5.6 لیتر و به صورت ترکیبی 7.3 لیتر خواهد بود اما وضعیت پیشرانه 1.2 لیتری در خصوص حداکثر سرعت 169 کیلومتر بر ساعت و زمان صرف شده برای شتاب اولیه 12.9 ثانیه تخمین زده شده است مصرف سوخت این پیشرانه نیز در هر صد کیلومتر در داخل شهر 6 لیتر، در خارج شهر 4.3 لیتر و به صورت ترکیبی 4.9 لیتر بوده است.

طراحی خارجی پژو 301 نسبت به نسل پیشین خود تغییرات اندکی داشته که از جمله تفاوت های بوجود آمده در نگاه اول، عریض تر و کوچک تر شدن جلو پنجره، جابجا شدن لوگوی کمپانی فرانسوی از روی کاپوت و قرارگیری آن در وسط جلو پنجره و در بخش بالای دریچه ورودی هوا فرمی کشیده ای به خود گرفته و انتهای آن، چراغ های LED قرار گرفته همچنین پژو مانند نسل قبلی این 301 چراغ های مه شکن را نیز زیر این چراغ ها نصب کرده است.

لبه کاپوت عقب خودرو روندی صعودی داشته و اندکی به سمت بالارفته علاوه بر این مورد، پژو سپر عقب 301 را حجیم طراحی کرده و چراغ های عقب نیز کشیده تر شده و نسبت به نسخه پیشین از نمایی مدرن تر برخوردار است.

لازم به ذکر است که کمپانی فرانسوی برای جذب خریداران جوان خود اندکی 301 را حجیم تر و عضلانی تر از نسل قبلی ساخته تا سهم خود را در این گروه افزایش دهد.


منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

   #پژو #رونمایی #پاریس #اسب بخار #نمایشگاه #پژو ۲۰۰۸ #سیتروئن #ایران خودرو #اتومبیل