تاریخ دریافت خبر:
روغن زیتون را در تابه بزرگی گرم کنید. پیاز و سیر را در آن تفت دهید تا طلایی شوند. رب گوجه فرنگی و فلفل قرمز خرده شده را اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید. نصف پیمانه آب اضافه کنید و سپس آن ها را داخل قابلمه بریزید.به گزارش بلاغ، اسکوآش همان کدو مسما است. به نقل از فوت و فن این سوپ را باید با حرارت بسیار کم تهیه کنید به همین دلیل بسیار طول می کشد تا پخته شود. زمان تهیه و پخت آن با احتساب زمان استراحت، حدود ۸ ساعت زمان نیاز دارد.

سوپ اسکواش با طعمی متفاوت یک شام خوشمزه

تعداد: ۴ نفر
زمان تهیه: ۲۰ دقیقه
زمان پخت: ۸ ساعت


مواد لازم


۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک عدد پیاز متوسط خرد شده
دو حبه سیر رنده شده
دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
¼ قاشق چایخوری فلفل قرمز
۱ ٫ ۵ پیمانه نخود آبگوشتی
۴۵۰ گرم کدو مسما
یک دسته ساقه چغندر (بدون برگ)
یک تکه کوچک پنیر پارمسان
نمک و فلفل سیاه
نان و لیموترش برای سرو


طرز تهیه


۱- روغن زیتون را در تابه بزرگی گرم کنید. پیاز و سیر را در آن تفت دهید تا طلایی شوند. رب گوجه فرنگی و فلفل قرمز خرده شده را اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید. نصف پیمانه آب اضافه کنید و سپس آن ها را داخل قابلمه بریزید.

۲- نخود، اسکواش، ساقه های چغندر، پنیر پارمسان و دو قاشق چایخوری نمک را با قابلمه اضاف کنید. دو لیوان آب بریزید و با حرارت بسیار کم بگذارید تا پخته شوند. ۸ ساعت زمان برای پخت این غذا لازم است.

۳- برای سرو، پنیر پارمسان را خارج کنید. آن را در ظرف بکشید و با پنیر رنده شده پارمسان تزئین کنید. در آخر با نان و لیموترش سرو کنید.

ارزش غذایی


کالری: ۴۲۸
چربی: ۱۵ گرم
کلسترول: ۰ میلی گرم
کربوهیدرات: ۶۳ گرم
فیبر: ۱۷ گرم
پروتئین: ۱۸ گرم
سدیم: ۱۲۵۰ میلی گرم

   #روغن زیتون