تاریخ دریافت خبر:

رسانه کلیک – دوربین هوشمند آمازون ابزاری هوشمند و جدید که قرار است کسب وکارها را به کمک فناوری های هوش مصنوعی به سود بیشتری برساند.

آمازون یکی از شرکت های پیشتاز در عرصه تولید محصولات هوش مصنوعی است هرچند شاید بسیاری از افراد این کمپانی را بیشتر با فروشگاه اینترنتی بشناسند اما آمازون فراتر از یک فروشگاه آنلاین است. این کمپانی مشهور به تازگی از دوربین هوشمندی با نام DeepLens رونمایی کرده که 250 دلار قیمت دارد و برای کسب وکارها و توسعه دهندگان طراحی و ساخته شده است. کمپانی آمازون ادعا کرده که این دوربین قراراست با Clips گوگل رقابت کند.

DeepLensn دوربین هوشمند آمازون قابلیت هایی مانند تشخیص چهره افراد، تصاویر و اجسام را دارد و با توجه به پستی که این شرکت در وبلاگ خود منتشر کرده این دوربین می تواند انسان های مختلف را از هم سگ ها و گربه ها، وسایل و حتی خوراکی ها را تشخیص داده و از هم تفکیک کند. درواقع این دوربین برای توسعه نرم افزارهایی طراحی شده که نیاز به شناسایی دارند و به کمک هوش مصنوعی قابلیت های جالبی را در اختیار کسب وکارها و توسعه دهندگان قرار می دهد. به عنوان نمونه اگر شرکتی انباری دارد می تواند با کار گذاشتن چندین دوربین هوشمند آمازون DeepLens به راحتی آن را اسکن کرده و از نوع کالاها و تعداد آنها بدون نیاز به صرف زمان و نیروی انسانی مطلع شود.

این دوربین هوشمند آمازون تصاویری با وضوح 1080P با کمک پردازنده قوی خود که از خانواده اینتل است را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد و برای اتصال به سیستم وای فای، اتصال USB و پورت مینی HDMI مجهز است.

دوربین هوشمند آمازون با بهره گیری از پلتفرم SageMaker که الگوریتم های یادگیری ماشینی را توسعه و پشتیبانی می کند، کار می کند. آمازون برای توسعه این ابزارهای هوش مصنوعی خود شرکتی با نام AWS را تأسیس کرده و تاکنون توانسته از این شرکت درآمد خوبی نیز به جیب بزند.

طبق آمارهای منتشرشده AWS شرکت زیرمجموعه آمازون در سال 2016 به درآمد 4.58 میلیارد دلار رسیده است و آمازون امیدوار است تا در آینده این شرکت به سودآورترین کمپانی در عرصه تولید ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در جهان تبدیل شود.

   #آمازون #رونمایی #خانواده #اینتل #الگوریتم