کتاب سکه های ماشینی قاجار

تاریخ دریافت خبر:
موسویان
سید مرتضی موسویان، با رد زیرساخت‌ شبکه فیس بوک، گفت: به هیچ زیرساخت فیلتر شده از سوی ایران (شبکه فیس بوک) شامد نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، مرتضی موسویان رئیس یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در نشست خبری عصر امروز چهارشنبه 24 آبان ماه در راستای حمایت شامد از شبکه اجتماعی فیس بوک بیان کرد: شامد از بسترهای خارج از ایران حمایت نمی کند و اخباری که از جانب من در حمایت از شبکه فیلتر شده رسانه ای شد، کذب است.

وی افزود: یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با وسعت 3 برابر از نمایشگاه سال گذشته در حال برگزاری است و 442 شرکت و موسسه در این نمایشگاه با ما همکاری داشتند که از این تعداد 120 استارت آپ آخرین تکنولوژی های موجود را ارایه می دهند و در عین حال 130 نشست تخصصی در حال برگزاری است.

موسویان، اظهار کرد: از ویژگی های شاخص این دوره حضور استارت آپ ها و جوانان فعال در این عرصه است که برخی با سرمایه گذاری های کوچک در بازده زمانی کوتاه به داوری بالایی رسیده اند و جا دارد برای ایجاد اشتغال از سوی مسئولان مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

رئیس یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال، گفت: با همکاری شرکت گلد نت تفاهم نامه ای امضاء شده که به زودی به قرارداد خواهد رسید و هدف از این تفاهم نامه ایجاد بازار صادرات در کشورهای دیگر است همچنین جی تکس فضایی را برای 5 موسسه فرهنگی دیجیتال فراهم می کند که در خردادماه سال آینده در آلمان برگزار می شود.

وی در مورد مجوز کسب و کار دیجیتال، توضیح داد: در مورد سایت هایی که برای افراد حقیقی مجوز کسب و کار صادر می کنند تصمیم گرفته شده تا به عضویت شبکه ملی فرهنگ کسب و کار دیجیتال بپیوندند و از دفتر شبکه ملی فرهنگ برای عرضه محصولاتشان استفاده کنند.

موسویان، ادامه داد: تفاهمی با موسسه «درسا» امضا شده است و پنج مجتمع در مراکز استانی موظف به تولید محتوا شده اند و این امر در راستای گسترش کار شبکه ای صورت گرفته تا با هزینه های پایین دسترسی افراد را از محتوا افزایش دهیم.

رئیس یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال در پاسخ به سوالی درباره بحث اطلاع رسانی در خلال نمایشگاه رسانه های دیجیتال پاسخ داد: به دلیل برخی مشکلات در بودجه در کیوسک های اطلاع رسانی از افراد خودمان استفاده کردیم و این نقص در نمایشگاه احساس می شود و تلاش کردیم از امتیازات و تحقیقات موسساتی که پیش از این در نمایشگاه حاضر بودند استفاده کنیم و با توجه به اینکه نقشه های نمایشگاه برای روز دوم به دست مراجعه کنندگان رسید، تیم آموزش دهنده این افراد فرصت کافی برای اطلاع رسانی و آموزش درست نداشتند.

موسویان، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته سعی کرده ایم پیشرفت ها، مشروط باشد و توقعات نسبت به بودجه ای که در دست داشتیم آبرومند برآورده شود همچنین قرار است کتابی تحت عنوان تجربیات نمایشگاه امسال تدوین شود تا برای نمایشگاه سال آینده به عنوان مرجع قرار بگیرد.

رئیس یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال، افزود: نمایشگاه وقتی دارای ارزش است که در آن تجارت بنگاه به بنگاه صورت گیرد و ملاک نمایشگاه نباید شلوغی باشد، بلکه همگرایی ها میان افراد، موسسات و سازمان ها باید در آن رونق داشته باشد و معتقدم باید اطلاعات مربوط به شرکت کنندگان حدود دو ماه قبل از نمایشگاه منتشر شود.

وی در پایان، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مراسم اختتامیه با روز 28 صفر مقارن است بنا داریم در جمعه 26 آبان ماه به عنوان روز آخر نمایشگاه از ساعت 13 آغاز شود و مراسم اختتامیه در ماه ربیع با همت وزارت ارشاد در سالن سینمایی برگزار شود.

502