خرید کتاب سکه طلا

راهکارهای موثر برای درمان سردرد

تاریخ دریافت خبر:

درمان سردرد در خانه درمان سردرد با داروهای گیاهی چگونه سردرد را درمان کنیم تسکین سردرد با رژیم غذایی مناسب

غذاهای سرخ شده

نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های نوشابه یا نوشیدنی های انرژی زا.

گوشت قرمز مانند گوشت گوساله، ژامبون یا استیک و گوشت فرآوری شده مانند هات داگ.

مارگارین

یک رژیم “مدیترانه ای” داشته باشید

در حالی که برخی از غذاها باعث التهاب می شوند، غذاهای خاص نیز می توانند به کاهش التهاب کمک کنند. رژیم غذایی مدیترانه ای عمدتا شامل غذاهایی است که باعث کاهش التهاب می شود، مانند:

میوه ها مانند توت فرنگی، گیلاس و پرتقال.

آجیل مانند بادام و گردو.

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج یا کلم که در آنتی اکسیدان ها زیاد است.

ماهی های چرب مانند ماهی قزل آلا، ماهی تن و ساردین.

دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، ارزن، بلغور جو دوسر و بذر کتان.

روغن زیتون یا کانولا

زیاد آب بخورید

نوشیدن حداقل دو لیتر آب در روز را هدف قرار دهید. کم آبی اغلب منجر به سردرد، سرگیجه، گرفتگی عضلات، فشار خون پایین، تغییرات در دمای بدن و تشنج می شود. اگر نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنید، یک لیتر آب برای هر فنجان کافئین مصرف کنید.

منیزیم مصرف کنید

مطالعات نشان داده اند که منیزیم در کاهش سردرد بسیار موثر است. علاوه بر خواص ضد تنش، منیزیم همچنین می تواند باعث کاهش اضطراب، خستگی مزمن، درد قفسه سینه و حفظ فشارخون سالم، کلسترول و میزان قند خون شود.

منابع غذایی طبیعی منیزیم عبارتند از ماهی قزل آلا، شکلات تیره، گیاهان با برگ سیز تیره، آجیل، دانه ها، برنج قهوه ای، عدس، سویا، لوبیای سیاه، نخود، آووکادو و موز.

کلسیم می تواند جذب مکمل های منیزیم را مهار کند، بنابراین بهتر است از فرم های بیشتر قابل جذب مانند گلوکونات منیزیم یا کلات آمینه اسید منیزیم استفاده شود. توصیه می شود 2-3 بار در روز 100 میلی گرم مکمل منیزیم مصرف شود. بزرگسالان باید روزانه حداقل 280-350 میلی گرم منیزیم دریافت کنند.

ویتامین C مصرف کنید

ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان نقش حیاتی دارد و در ارتقای عملکرد ایمنی، کنترل قند خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن بسیار مفید می باشد. ویتامین C می تواند به عنوان یک مکمل غذایی با دوز توصیه شده 500 میلی گرم به دو یا سه بار در روز تقسیم شود. از آنجا که سیگار کشیدن ویتامین C را کاهش می دهد، افراد سیگاری ممکن است نیاز باید روزانه 35 میلی گرم اضافی مصرف کنند. شما همچنین می توانید غذاهای غنی از ویتامین C را به رژیم غذایی روزانه اضافه کنید. منابع طبیعی طبیعی ویتامین C عبارتند از:

فلفل قرمز یا سبز شیرین

مرکبات مانند پرتقال، گریپ فروت، لیمو یا آب غیر مرکبات

اسفناج و بروکلی

توت فرنگی و تمشک

گوجه فرنگی

انبه، پاپایا و طالبی

منبع: اینفوسلامت