خرید سکه کلکسیونی

تاریخ دریافت خبر:
هیات رسانه ای ایران در سومین روز سفر خود به چین از شبکه تلویزیونی جهانی چین (CGTN) بازدید کرد. -
به گزارش ایران اکونومیست؛ شبکه تلویزیونی جهانی چین (CGTN) که پیش از این CCTV International بود گروهی از 6 کانال تلویزیونی است که به چند زبان مختلف دنیا برنامه پخش می کند و متعلق به تلویزیون مرکزی چین است.
هیات رسانه ای ایران به سرپرستی محمد جعفر صافی مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز از شبکه تلویزیونی جهانی چین (CGTN) بازدید کردند.
در این بازدید هیات رسانه ای ایران از بخش های مختلف این تلویزیون بازدید و با خبرنگاران، مدیران و مسئولان این شبکه بین المللی دیدار و گفت و گو کردند.
دفتر مرکزی (CGTN) در برج تلویزیون مرکزی چین (cctv) واقع شده است که در 44 طبقه و 234 متر ساخت شده است.
هیات رسانه ای متشکل از مدیران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خبرگزاری ها و رسانه های ایران صبح روز دوشنبه به منظور گسترش همکاری رسانه ای دو کشور وارد پکن شد.
سفر 6 روزه هیات رسانه ای کشورمان به سرپرستی محمد جعفر صافی مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا شنبه آینده ادامه دارد.
در این سفر، اعضای هیات رسانه ای کشورمان ضمن بازدید از برخی اماکن دیدنی و گردشگری پکن، از دفاتر و مراکز تعدادی روزنامه و رسانه ی این کشور نیز بازدید می کنند.
بازدید از روزنامه، انتشارات و سایت اینترنتی 'گوآنگ مینگ' و نشست با مسئولان مجموعه؛ آشنایی با روحیه جمهوری خلق چین در جریان برگزاری نوزدهمین کنگره سراسری حزب کمونیست چین و دیدار با مسئولان اداره کل غرب آسیا و آفریقای وزارت امور خارجه چین ازجمله این برنامه ها است.
دیدار با مسئولان دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین، دیدار از مجموعه بین المللی رادیو چین و ملاقات با مسئولان بخش فارسی رادیو بین المللی چین، دیدار از شرکت فیلم سازی چین و بازدید از مجموعه فیلمسازی الکترونیک از دیگر این برنامه ها است.
بازدید از تلویزیون شهر 'شی ان' و شبکه مخصوص جاده ابریشم، بازدید از منطقه صنعتی های تک و فناوری های جدید شهر 'شی ان' و دیدار با اساتید و دانشجویان مرکز پژوهش های منطقه آزمایشی آزاد تجاری یک کمربند یک جاده دانشگاه 'شی ان جیائوتونگ' از دیگر برنامه های هیات رسانه ای ایران به چین است.
بر اساس آمار اداره فیلم، تلویزیون، رادیو، مطبوعات و انتشارات چین در حال حاضر 228 هزار خبرنگار در چین فعالیت دارند که 84 هزار نفر از این افراد برای روزنامه ها و حدود 6 هزار نفر از این خبرنگاران نیز در نشریات ادواری فعالیت می کنند.
آمار رسمی اداره مطبوعات نشان می دهد که بیش از 2 هزار و 800 نفر از خبرنگاران چین برای خبرگزاری های این کشور کار می کنند که از مهمترین آنها می توان به خبرگزاری شین هوا رسانه رسمی دولت اشاره کرد.
در همین حال 134 هزار نفر از خبرنگاران این کشور در اختیار رادیو و تلویزیون و شرکت های فیلمسازی هستند و یک هزار و 100 نفر نیز در شبکه های خبری آنلاین و اینترنتی فعالیت دارند.
نزدیک به 39 درصد از خبرنگاران چین بین 30 تا 40 سال و حدود 33 درصد هم بین 40 تا 50 سال دارند و 51 درصد از خبرنگاران را مردان تشکیل می دهند.