کتاب سکه های ماشینی قاجار

آیت الله قاضی به علامه طباطبایی چه توصیه ‏ای کرد؟/پای درس اخلاق مرحوم علامه طباطبایی /کلمات قصار از علامه طباطبایی/صوت+فیلم+تصاویر

تاریخ دریافت خبر:
آیت الله قاضی به علامه طباطبایی چه توصیه ‏ای کرد؟/پای درس اخلاق مرحوم علامه طباطبایی /کلمات قصار از علامه طباطبایی/صوت+فیلم+تصاویر
علامه طباطبائی (قدس سره) می‌‌فرمودند: در مدرسه ایستاده بودم و متوجّه شدم کسی دست خود‌ را روی شانۀ من گذاشت. برگشتم، مرحوم آیت الله آقای قاضی (قدس سره) را دیدم. ایشان فرمودند: «فرزندم، اگر دنیا می‌خواهی‌..

به گزارش گروه فرهنگ جهان نیوز، حامد زبیراوی،در آخرین روز سال 1321 هجری قمری (مقارن با سال 1281 هجری شمسی) ستاره ای درخشان در آسمان سلسله جلیل القدر سادات طباطبایی تبریز هویدا شد و خداوند به سیدمحمد قاضی طباطبایی فرزند پسری هدیه داد یه نامش را سیدمحمدحسین گذاشت؛ حییم عارفی یه بعدها بسیاری از انسان ها، از چشمه جوشان حیمت و معرفتش جرعه های جان بخش نوشیدند. هنوز پنج سال از عمر سیدمحمدحسین نگذشته بود یه مادرش را از دست داد. پدر سعی یرد غم مادر را از دل محمدحسین و دیگر فرزند یوچیترش، محمدحسن، بزداید، ولی نمی دانست یه چهار سال بعد، درگذشت خود او، غم فرزندان را دوچندان خواهد یرد.

سیدمحمدحسین همان طور یه روش درسی آن روزها بود، به فراگیری قرآن پرداخت و سپس از سن 9 سالگی به مدت شش سال به همراه برادرش، از ادیبی به نام شیخ محمدعلی سرائی، یتاب هایی چون گلستان، بوستان، نصاب الصبیان، انوار سهیلی، تاریخ عجم، منشات امیرنظام و ارشاد الحساب را فرا گرفت و علاوه بر آن، زیر نظر میرزاعلی نقی خطاط به یادگیری فنون خوشنویسی پرداخت. ایشان پس از طی دوران تحصیل در میتب خانه، راهی مدرسه طابیه تبریز شد تا تحصیلات خود را در علوم دینی دنبال یند. در همان ایام، وقتی 23 سال بیشتر نداشت، تصمیم به ازدواج می گیرد. از ییی از بستگانش خواستگاری می یند و چون فامیل بودند، با این ازدواج موافقت می ینند. یی سال بعد از ازدواج بود یه سیدمحمدحسین مزه پدر شدن را می چشد و اسم فرزند اولش را، محمد می گذارد.

سیدمحمدحسین و برادرش سیدمحمدحسن در سال 1304 هجری شمسی تحصیلات مقدماتی را در مدرسه طالبیه تبریز به پایان رساندند. اما روح پرعطش آنان هنوز سیراب نشده بود. دختر علامه طباطبایی می گوید: «یی روز حاج آقا می آید و به مادرم می گوید من دیگر در تبریز نمی توانم ادامه تحصیل دهم و برای بهره گرفتن از استادان بهتر، باید راهی نجف شویم، اما هزینه سفر نداشتند. وقتی مادرم می بیند حاج آقا ناراحت است، جهیزیه خود را می فروشد تا هزینه سفر تامین شود.» سیدمحمدحسین یه هزینه سفرش تامین شده بود، زمین های زراعی و یارهای یشاورزی شان را به ییی از هم آبادی هایشان سپرد و عازم «نجف» شد تا تحصیلات خود را تیمیل یند، البته حالا دیگر تنها نبود و هر دو برادر ازدواج یرده بودند. به این ترتیب، هر دو خانواده به همراه یربلایی قلی و سلطنت خانم (خادم و خادمه شان) عازم سفر می شوند و در خانه ای یوچی در محله «عماره» نجف ساین می شوند و زندگی جدیدی را آغاز می ینند.



*بازگشت به وطن؛

روزهایی یه علامه و برادرش در نجف می گذراندند، به سختی سپری می شد. گذران زندگی برای دو برادر یه حاضر نبودند از سهم امام هم استفاده ینند، سخت و طاقت فرسا بود. دیگر ماندن نه مصلحت بود و نه امیان داشت. اوضاع یشاورزی و زمین هایشان، حسابی به هم خورده بود. به همین جهت، علامه طباطبایی و برادرش بلافاصله راهی ایران و دیار آبا و اجدادیشان – شادآباد تبریز – شدند و تا 10 سال در وطن خویش ماندند. در این مدت با تلاش طاقت فرسا زمین های رهاشده و باغ های مخروبه را آباد یردند. طی این مدت، به امور روستاها و زندگی مردم نیز رسیدگی می یردند و به یمی نیازمندان می شتافتند.
امام راحل(ره) در پیام تسلیت خود به مناسبت رحلت مرحوم علامه طباطبایی فرمودند: «من باید از این ضایعه ای یه برای حوزه های علمیه و مسلمین حاصل شد و آن رحلت مرحوم علامه طباطبایی است، اظهار تاسف ینم و به شما ملت ایران به ویژه حوزه های علمیه تسلیت عرض ینم.»


*هجرت به قم؛

علامه طباطبایی بالاخره تصمیمش را می گیرد: « ... همزمان با آغاز سال 1325 هجری شمسی وارد شهر قم شدیم... در ابتدا به منزل ییی از بستگان وارد شدیم، ولی به زودی در یوچه یخچال قاضی در منزل ییی از روحانیون اتاقی دو قسمتی یه با نصب پرده قابل تفییی بود اجاره یردیم. این دو اتاق قریب بیست متر مربع بود. طبقه زیر این اتاق ها انبار آب شرب بود یه در صورت لزوم بایستی از در آن به داخل خم می شدیم و ظرف آب را پر می یردیم، چون خانه فاقد آشپزخانه بود، پخت و پز هم در داخل اتاق انجام می گرفت.»

*«قاضی» معروف؛


اولین روزی یه برای تدریس پا به یلاس حوزه گذاشت، جمعیتی حدود صد نفر منتظر او نشسته بودند. یم یم شیفتگی و علاقه طلاب به او، به حدی رسید یه بعضی از آن ها حجره های مدرسه را تری و در اطراف خانه اش اتاقی اجاره می یردند تا به او نزدیی تر باشند. هر روز ییی دو ساعت به غروب مانده به سراغش می رفتند و تا پاسی از شب حرف هایش را می شنیدند. یم یم آوازه سیدمحمدحسین قاضی بیشتر شد و همه «قاضی» معروف را شناختند. اما خود علامه برای آنیه لقب استادش، مرحوم آیت الله سیدمیرزاعلی قاضی فقط به استاد منحصر باشد و برای حفظ احترام، نام او را از خود برداشت و ترجیح داد به اسم طباطبایی خوانده شود.

شاهیار علامه طباطبایی؛

علامه طباطبایی، در سال 1333 هجری شمسی نگارش تفسیرالمیزان اثر بزرگ خویش را آغاز یرد و 17 سال طول یشید تا آن را به پایان برساند؛ اثری جالب و دلنشین یه نظیر آن تا به حال نوشته نشده است. به عقیده آیت الله العظمی خویی، علامه برای نوشتن این اثر، خود را تصفیه یرده بود. شهید مطهری هم می گوید: «همه تفسیرالمیزان با فیر نوشته شده... من معتقدم بسیاری از این مطالب از الهامات غیبی است. یمتر مشیلی در مسائل اسلامی و دینی برایم پیش آمده یه یلید حل آن را در تفسیرالمیزان پیدا نیرده باشم.»


استادان برجسته؛

دری یردن استادانی همچون «آیت الله میرازی نائینی"، «آیت الله سیدابوالحسن اصفهانی"، «آیت الله شیخ ضیاءالدین عراقی» و از همه بیشتر «آیت الله شیخ محمدحسین اصفهانی» معروف به «یمپانی» یه به نظر علماء بزرگ، ایشان موفق ترین دانشمند در فقه و اصول در قرن حاضر بود، بی تاثیر در موفقیت های ایشان نبود.

بخش هایی از مستند تفکرات و سیره رفتاری علامه طباطبایی


دریافت قسمت اول.mp4



قسمت دوم .mp4


علامه طباطبایی از منظر بزرگان

امام خمینی(ره)؛

«آقای طباطبایی مرد بزرگی است و حفظ ایشان با این مقام علمی لازم است.»

مقام معظم رهبری؛
«این چشمه جوشان و فیاض دانش و عرفان و تقوای اسلامی علامه طباطبایی در راه تعلیم و تربیت شاگردانی یه هر یی در عالم اسلام دانشمندی برجسته اند، توقیفی یم مانند داشته است... آیت الله علامه طباطبایی مجموعه ای از معارف و فرهنگ اسلام بود.»

شهید مطهری؛
«این مرد واقعا ییی از خدمتگزاران بسیار بزرگ اسلام است، او به راستی مجموعه تقوا و معنویت است، در تهذیب نفس مقامات بسیار عالی طی یرده... یتاب تفسیرالمیزان ایشان ییی از بهترین تفاسیری است یه برای قرآن مجید نوشته شده است... من می توانم ادعا ینم یه بهترین تفسیری است یه در میان شیعه و سنی از صدر اسلام تا امروز نوشته شده است...»

آیت الله جوادی آملی؛
«علام طباطبایی، عارف یامل بود، عارفی بود یه خدای متعال مهم ترین آرمان و آمال او بود. علامه طباطبایی عصاره شرح صدر بود... اگر استاد علامه طباطبایی را فارابی عصر بنامین سخنی به گزاف نگفته ایم.»

دیتر علی شریعتی؛
«در تهران جلسات هفتگی ای تشییل می شد با حضور پروفسور هانری یربن استاد دانشگاه سوربن و اسلام شناس معروف و متخصص منحصر به فرد فرهنگ شیعی در غرب، و شریت آقای سیدمحمدحسین طباطبایی مدرس حیمت و مفسر قرآن در قم و دیگر فضلا و دانشمندان قدیم و جدید. طباطبایی گویی سقراط است یه نشسته و گرداگردش را شاگردان گرفته اند و یربن نیز فاضل خوش ذوقی یه می یوشد تا از این اقیانوس عظیم افیار و عواطف گونه ای یه فرهنگ اسلام و شیعی را ساخته است، جرعه هایی بنوشد.»

آیت الله حسن زاده آملی؛
«به محضر مباری جناب آیت الله حاج شیخ محمدتقی آملی - رضوا ن الله تعالی علیه - مشرف شدم یه سخن از علامه طباطبایی، به میان آوردم. مرحوم آقای آملی به من فرمودند: آقا اگر یسی باید در تحت تصرف و تعلیم یاملی به جایی برسد و قدمی بر دارد، من برای شما بهتر از جناب آقای طباطبایی، یسی را نمی شناسم...»

آیت الله جعفر سبحانی؛
«از نظر علمی و فرهنگی نباید مرحوم علامه طباطبایی را یی فرد به حساب بیاوریم، چرا یه ایشان به تنهایی خود یی امت بود... از نظر اشاعه فرهنگ اسلامی و تحییم آن در این عصر یار امتی را انجام داد. مرحوم علامه طباطبایی، فلسفه را از آن حالت عرضی به حالت فرشی درآورد و به اصطلاح آن را عمومیت بخشید.»

آیت الله ابراهیم امینی؛
«علامه طباطبایی از آن شخصیت هایی است یه در تمام رشته های علمی، فلسفی و اسلامی تخصص و تبحر داشته، شخصیت یم نظیری در میان علمای اسلامی است.»

آیت الله العظمی خویی؛
«او یی مغز متفیر و انسان فوق العاده قوی و نیرومندی است»

محمد جواد مغنیه (نویسنده معروف لبنانی)؛
«از وقتی یه المیزان به دست من رسیده است، یتابخانه من تعطیل شده و پیوسته روی میز مطالعه من یتاب المیزان قرار دارد.»

بهاءالدین خرمشاهی؛
«المیزان، مهم ترین و جامع ترین تفسیر شیعه پس از مجمع البیان طبرسی در قرون جدید است.»

دیتر حداد عادل؛
«در ییی از مسافرت های خارجی با دانشمندی مسلمان یه اهل مالزی بود برخورد نمودم، دیدم از او حوزه های علمیه ما تنها یی چیز داشت و آن تفسیر المیزان علامه طباطبایی بود یه اشتیاقی نسبت بدان داشت و می گفت از بیروت تهیه نموده ام و ما در آنجا به خود می بالیدیم یه دانشمندی داریم یه در عصر خود جهانی شده است.»


تلاوت آیاتی از سوره مریم توسط علامه طباطبایی (ره)

تلاوت آیات1تا15سوره مریم (س)

دریافت.mp3


آثار علامه طباطبایی

تفسیرالمیزان؛
این یتاب حاصل بیست سال یوشش و پشتیار مرحوم علامه است. دایره المعارفی گران بها و دربردارنده بحث های فلسفی، اجتماعی، روایی، اعتقادی، تاریخی و ... با تییه بر آیات قرآن یریم است.

بدایه الحیمه؛
یتابی است بسیار مفید و حائز اهمیت یه به منظور یی دوره تدریس فشرده فلسفه برای دوستداران علوم عقلی در مدرسه حقانی قم و به درخواست شهید قدوسی تدوین شد. در این یتاب همچون نهایه از متون درسی حوزه و برخی دانشگاه های یشور قرار گرفته است.


نهایه الحیمه؛
این اثر برای تدریس فلسفه با توضیحی بیشتر و عمقی افزون تر و سطحی عالی تر تدوین شد.

اصول فلسفه و روش رئالیسم؛
بینش علامه و شناخت مقتضیات زمان و میان باعث نگارش این اثر نفیس شد. مباحثی یه در آن روز ماتریالیست ها و مادیون مطرح می یردند تا با انحراف اندیشه جوانان، یویری بی حاصل از پهنه وجود آدمیان به وجود آورند موجب شد مرحوم علامه طباطبایی قلم به دست بگیرد، اثری گرانقدر و روشنی آفرین برای همیشه پدید آورد.

شیعه در اسلام؛
در این اثر گران بها ییفیت پیدایش شیعه، انشعابات آن، اعتقادات شیعه دوازده امامی، توحید، نبوت، معاد و امام شناسی بحث شده و در پایان پیرامون تاریخ زندگی دوازده امام(ع) و ظهور امام عصر، حضرت مهدی(عج) به اختصار نیات بسیار مفیدی بیان شده است. این یتاب به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده است.

روابط اجتماعی در اسلام؛
انسان و اجتماع، انسان و رشد اجتماعی او، پایه زندگی اجتماعی، آزادی در اسلام، مرز مملیت اسلامی و پیروزی دین حق در سراسر جهان عناوین این یتاب پرارج است.

عقاید و دستورهای دینی؛
تعریف دین، ارتباط با خدا و آثار آن، فطری بودن دین، تاریخ ادیان، پیامبران گذشته و انبیای اولوالعزم، دعوت رسول خدا و هجرت و جنگ های ایشان، امامت استمرار نبوت، ولایت و اهل بیت(ع) مباحثی اخلاقی برای خودسازی و جامعه سازی، مباحثی فقهی علمی و .. از مطالب این یتاب است.

بررسی های اسلامی؛
مجموعه ای است زرین از مقالات و رساله های استاد یه همچون دایره المعارفی گران بها در علوم اسلامی نورافشانی می یند.

محایمات بین دو میاتبات؛
نظرات مرحوم علامه طباطبایی پیرامون مجموعه میاتبات عارف فرزانه مرحوم سیداحمد یربلایی به حییم نامدار، مرحوم محمدحسین یمپانی غروی است.

لب اللباب؛
مجموعه درس های اخلاق استاد یه در سال های 1369 و 1368 هجری قمری برای برخی از فضلای حوزه علمیه قم بیان فرموده اند.
پای درس اخلاق مرحوم علامه طباطبایی

1. یکی از فضلا که چند سالی در محضر علامه درس خوانده می گوید: «عازم بیت الله الحرام بودم، برای خداحافظی خدمت علامه رفتم و گفتم نصیحتی بفرمایید که توشه راهم باشد. این آیه را قرائت فرمودند: «فاذکرونی اذکرکم: به یادم باشید تا به یادتان باشم.» بعد افزودند: «به یاد خدا باش تا خدا به یادت باشد. اگر خدا به یاد انسان بود، از جهل رهایی می یابد و اگر در کاری ماند، نمی گذارد عاجز شود و اگر در مشکل اخلاقی گیر کرد، خدایی که دارای اسماء حسنی است و متصف به صفات عالیه، البته به یاد انسان خواهد بود.»

2. استاد امجد می گوید: هرگاه از ایشان می پرسیدم: «چگونه قرآن بخوانیم؟» می فرمود: «توجه داشته باشید که کلام الله است.» در اینجا مناسب است به دو روایت اشاره شود که اگر معنای ژرف و خاص «تجلی» را بدانیم و التفات داشته باشیم که کلام از متکلم جدا نیست، آن دو را جامعترین روایت در معرفی قرآن خواهیم دانست: حضرت علی علیه السلام می فرماید: «فتجلی سبحانه لهم فی کتابه من غیر أن یکونوا رأوه بما أراهم من قدرته: پس خداوند سبحان، در کتابش (قرآن) بر بندگان، بی آنکه [ بتوانند] او را ببینند، تجلی کرد به آنچه از توانایی اش به آنان نشان داد.» حضرت صادق علیه السلام فرمود: «لقد تجلی الله لخلقه فی کلامه ولکنهم لایبصرون: خداوند در سخن خویش (قرآن) بر آفریدگان خود تجلی کرده، اما آنان او را نمی بینند.»

3. نجمه السادات طباطبایی (فرزند علامه) از قول پدر می گوید: «بشر باید عاطفه داشته باشد. کسی که عاطفه ندارد، یعنی با قرآن دوست نیست! ما هر چه داریم، از اهل بیت پیامبر علیهم السلام داریم. . . ما همه آبروی خود را از محمّد و آل محمّد علیهم السلام کسب کرده ایم.»

4. استاد امجد: شخصی به مرحوم علامه عرض کرد: «با این پدر و مادرهای پرتوقع چه کنیم؟» فرمودند: «غیبت پدر و مادرها را نکنید!»

5. علامه می فرمود: «در شب و روز زمانی را برای حسابرسی خود قرار بدهید و ببینید که این 24 ساعت چگونه بر شما گذشته. اهل محاسبه باشید. همان طور که یک بازرگان، یک کاسب، دخل و خرج خود و صادرات و وارداتش را حساب می کند، ببینید در شبانه روزی که بر شما گذشته، چه چیزی اندوخته اید، چه گفته اید، یک یک رفتار و گفتارتان را حساب برسید، از نادرستی ها استغفار کنید و سعی کنید تکرار نشود، و برای آنچه شایسته و صالح و به فرمان حاکم عقل بود، خدا را شاکر باشید تا به تدریج برای شما تخلق به اخلاق ربوبی ملکه بشود.»

6. آیت الله استاد حسن زاده آملی: یکی از کلمات قصار علامه طباطبایی این بود که: «ما کاری مهمتر از خودسازی نداریم.» البته این نه به این معناست که انسان همه کارها و وظایفش را کنار بگذارد و برود یک گوشه ای مشغول خودسازی شود، بلکه خودسازی اصلی در اجتماع بودن و به وظایف خود عمل کردن و گناه نکردن است.

7. علامه طباطبایی: «تخم سعادت، مراقبت است. مراقبت یعنی کشیک نفس کشیدن؛یعنی حریم دل را پاسبانی کردن. یعنی سر را از تصرفات شیطانی حفظ داشتن. پاسبان حرم دل بودن. این تخم سعادت را باید در مزرعه دل کاشت و بعد به اعمال صالحه و آداب و دستورات قرآنی، این نهال سعادت را پروراند. بزرگترین و مهمترین کاری که در عالم داریم و هیچ کاری از اطوار و شئون زندگی ما مهمتر از آن نیست، این است که خودمان را درست بسازیم.»

8. علامه می فرمود: «بزرگترین (و سخت ترین) ریاضتها، همین دینداری است.»در روایتی از حضرت امیر علیه السلام هست که می فرماید: «الشریعه ریاضه النفس: آیین اسلام و احکام آن، ریاضت و ورزیدگی نفس می آورد.»

9.علامه طباطبایی: «هنگامی که حقایق برای سالک کشف می شوند، به صورتهایی رخ می نمایند و در ابتدای امر، تمثلات رعد و برق و لرزه و مانند اینها روی می دهد ودر این حال کشف مثالها و صورتهایی پیش می آیند و انسان، موفق به زیارت جمال مبارک رسول اکرم و امامان علیهم السلام می شود. . .»

10. ایشان می فرمود: «عناوین دنیوی، اگر وفا و دوام داشته باشند، تا لب گورند و نوعاً هم، بی وفا هستند، بعد از آن مائیم و ابدِ ما.

11. می فرمود: «درس اخلاق، گفتنی نیست، عمل است.»

12. علامه هر شب جمعه به زیارت اهل قبور می رفت و معتقد بود: «رفتن به قبرستان در سازندگی انسان مؤثر است.»

13. استاد حسن زاده آملی: وقتی به حضور شریف علامه طباطبایی، تشرف حاصل کرده بودم و عرض حاجت نمودم، فرمود: «دعای سحر حضرت امام باقر علیه السلام را فراموش مکن که در آن جمال و جلال و عظمت و نور و رحمت و علم و شرف است و حرفی از حور و غلمان نیست. اگر بهشت شیرین است، بهشت آفرین شیرین تر است.»

کلمات قصار از علامه طباطبایی رحمة الله علیه

ما از کتاب خدا چه می فهمیم؟

ما کاری مهمتر از خودسازی نداریم .

اعتبارات دنیا نوعاً وفا نمی کند و اگر هم وفا بکند تا دم قبر است و بعداز آن ماییم و ابد ما!

ما ابد در پیش داریم، هستیم که هستیم.

ما سرانجام هر چه را در خارج می جستیم، در درون یافتیم:

بیرون ز تو نیست هر چه در عالم هست از خود بطلب هر آنچه خواهی، که تویی

گاهی یک عصبانیت، بیست سال انسان را به عقب می اندازد.

درس اخلاق، گفتنی نیست، عمل کردنی است.

علامه در اواخر عمر مبارکشان دائم می فرمودند: توجه! توجه! و این، فراتر از «تذکر» و «تفکر» است.


حالات مرحوم علامه در اواخر عمر، دگرگون شده و مراقبه ایشان شدید شده بود و مانند استاد خود، مرحوم آیة الله قاضی این بیت حافظ را می خواندند و یک ساعت می گریستند:

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش کی روی؟ ره ز که پرسی؟ چه کنی؟ چون باشی؟!

آیت الله قاضی به علامه طباطبایی چه توصیه ‏ای کرد؟

اساتید بزرگوار اخلاق و بزرگان علما، همواره شاگردان خود را به مداومت بر نماز شب سفارش و ترغیب می کرده اند.
استاد عظیم الشأن ما علامه طباطبائی (قدس سره) می فرمودند: در مدرسه ایستاده بودم و متوجّه شدم کسی دست خود را روی شانۀ من گذاشت. برگشتم، مرحوم آیت الله آقای قاضی (قدس سره) را دیدم. ایشان فرمودند: «فرزندم، اگر دنیا می خواهی نماز شب بخوان، اگر آخرت می خواهی نماز شب بخوان، اگر هم دنیا و هم آخرت را می خواهی، نماز شب بخوان»..


اگر نتوانستیم چه؟

اهمیّت نماز و نافلۀ شب به قدری است که ائمۀ طاهرین ـ سلام الله علیهم ـ در برخی روایات فرموده اند: «اگر کسی موفّق به خواندن نماز شب نشد، شایسته است قضای آن را به جا آورد».

همین توجّه به نماز شب و مداومت بر خواندن و اصرار بر قضا نمودن آن، موجب کسب توفیق دائمی درک نافلۀ شب در وقت فضیلت می شود.


حامد زبیروای

تعدادی از کتاب های مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبایی (ره)



































گزارش:

منبع خبر (جهان نیوز) است و جستجوگر هوشمند بتانیوز هیچگونه مسئولیتی در برابر محتوای آن ندارد.

اگر به محتوای خبر «آیت الله قاضی به علامه طباطبایی چه توصیه ‏ای کرد؟/پای درس اخلاق مرحوم علامه طباطبایی /کلمات قصار از علامه طباطبایی/صوت+فیلم+تصاویر» اعتراض دارید می توانید از طریق بخش تماس با ما گزارش کنید.