کتاب سکه های ماشینی قاجار

10 عامل برای رسیدن به موفقیت تجاری در بازار کار

تاریخ دریافت خبر:

، تهران، : برای موفقیت و شکـست در تجـارت، دلایـل خاصـی وجـود دارد. در تجـارت، در خصوص این معیارها هر چـه صـراحت شما بیـشتر باشـد، می‌توانید تصمیم‌های بهتـری اتخـاذ کنیـد. بـا تحلیـل و مقایـسه‌ی تجـاری شما بـا دلایـل ایـن شکست‌ها و موفقیت‌ها، برای بهبود میـزان فـروش و سوددهی خود به بینش لازم می‌رسید.

10 عامل برای رسیدن به موفقیت تجاری در بازار کار
10 عامل برای رسیدن به موفقیت تجاری در بازار کار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از گروه تحقیقاتی کرامت؛ شنیده اید که می گویند: «آنچه نمی دانید بـه شـما آسـیب نمی رساند.». متاسفانه در تجارت خلاف این جمله صدق می کند؛ یعنـی: « آنچه نمی دانید باعث شکست شما است.» برای آنکه بیشترین نتیجه را از این تحلیل ها گرفتـه باشـیم مراحـل زیـر را دنبـال کنید:

1. هر کدام از دلایل شکست یا موفقیت تجاریِ خود را دوباره مطالعـه کـرده و در هر یک از حوزه ها، از یک تا ده، از بهترین تا بدترین رتبه به خودتان امتیاز بدهید.

2. در انتها، پاسخ های خود را در جـدولی گـردآوری کـرده تـا بتوانیـد از تجـارت امروز خود دیدگاهی به دست آورید.

3. نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کنید.

در مورد هر عبارت، از 1-10 به خودتان امتیاز دهید:

1. محصول یا خدمات شما با نیازهای کنونی بازار کاملاً مطابقت دارد

الف) شما محصولات و خدمات خود را فروخته، تحویل می دهید و پـول دریافـت می کنید.

ب) درزمینۀ فروش سود قابل ملاحظه ای دریافت می کنید.

ج) مشتریان شما خشنود و راضی هستند.

2. شما پیش از آغاز عملیات یک برنامه ی تجاری کامل طراحی کرده اید

الف) شما پس از تحلیلِ تجارت و بازار کاری تان، برنامه ریزی کاملی برای فـروش، بازاریابی و اقدامات تجاری انجام داده اید.

ب) شما همه ی جزئیات کارتان را برنامـه ریـزی کـرده ایـد و هـر روز طبـق آن عمـل می کنید.

3.شما پس از یک تجزیه تحلیل کامـل از بـازار، بـه ایـن نتیجـه رسیده اید کـه محصولاتتان از خصوصیات مورد توجه ی برخوردار است

الف) شما مزیت قابل رقابت خود در بازار را تعیین کرده اید و آماده اید تـا از آن بهره برداری کنید.

ب) شما برنامه ی کاملی برای تبلیغات، بازاریابی و ارتقاء محصولات و خدمات خود دارید.

ج) شما برای فروش روشی بی نقص و برای دستیابی به اهـداف فـروش رونـدی برنامه ریزی شده، در اختیار دارید.

4 برای دفترداری، حسابداری و مدیریت مالی حساب شده، سیـستمی طراحـی کرده اید

الف) برای هر کدام از فعالیت های تجاری تان، بودجه کنار گذاشته اید.

ب) مرتب، نتایجِ پروژه هایتان را می سنجید.

ج) هر گاه نتایج پروژه ها مختلف بود، به سرعت تغییر مسیر می دهید.

5 .افراد کلیدی تان معیار بالایی از صلاحیت، قابلیـت و درسـتی بـه شـما انتقـال می دهند

الف) شما شغل بدون مشکلی دارید و برای هر یک از اقدامات توضیح مشخـصی دارید.

ب) شما با دقت افراد باصلاحیت را انتخاب کرده و مشاغل با اهمیـت را بـه آنهـا واگذار کرده اید.

ج) اگر مجبور باشید دوباره از اول کارتان را شروع کنیـد، در کار شما کـسی وجود ندارد که او را دوباره استخدام نکنید.

6 .شما به درستی سازماندهی شده اید، زمان را تنظیم می کنید و برای هـر کـدام از کارهای کلیدی تان عملکردهایتان را می سنجید

الف) شما همواره روی امور مهم تمرکز می کنید.

ب) هر فرد به آنچه از وی انتظار می رود، نحو ه ی سـنجش عملکـرد و کـسب پـاداش آگاهیِ کامل دارد.

ج) شما به طور مرتب موارد کلیدیِ نتایج و استانداردهای عملکرد هر یک از افراد را بازبینی می کنید.

7 .در میل رسیدن به موفقیت و سوددهی، شما صریح، مصمم و مصر هستید

الف) شما در تمام زمینه ها، برای خود و کار تجاری اهداف شفافی دارید.

ب) شما بیشتر بر راهکارها تمرکز دارید تا مشکلات.

ج) برای شما «شکست یک گزینه نیست!»

8 .شما با همه ی افراد کلیدیِ تجارتتان ارتباطی مؤثر و کارآمد دارید

الف) همه اهداف تجاری شما را می دانند و بـه ایـن نکتـه کـه هـر یـک چـه نقـشی در دستیابی به آنها دارند واقف هستند.

ب) شما بطور مرتب با کارمندانِ خود جلسات تبادل اطلاعـات می گذارید و هـیچ رازی بین شما وجود ندارد.

ج) شـما به طـور مرتـب بانکـدار و شـرکای خـود را در جریـان پیـشرفت کاری تان می گذارید.

9 .جریانِ بسیاری قویی ای در فروش تاکید مکرری در بازاریابی وجود دارد

الف) شما از یک برنامه ی بازاریابیِ مکتوب پیروی می کنید که این کار جریان ثابتی از رهبریِ شایسته ایجاد می کند.

ب) شما اهداف فروش مشخصی دارید که قصد دارید با تلاش هـرروز، هفتگـی و ماهیانه به آن برسید.

ج) شما یک روند فروش موفق دارید که بیشتر اوقات برای مشتریانتـان توقعـاتی به همراه می آورد.

10.همه ی افراد موجود در شرکتتان همواره در پـی جلـب رضـایت، حفـظ و جذب مشتری هستند. جذب مشتری بیشترین دغدغه ی افراد است

الف) هدف یک تجارت، خلق و حفظ مشتریان است. در نتیجه تمـام سـود شـما بـر همین اساس خواهد بود.

ب) در دراز مدت، رضایت مشتریان تنها معیـار موفقیـت تجـاری شـما بـه شـمار می آید

ج) اگر در این محدوده موفق باشید، مشتریان شما آن قدر راضی خواهنـد بـود کـه شما را به دوستانشان معرفی می کنند.


نتیجه : هر چه بیشتر این ده تمرینِ کسب موفقیت تجاری را تکرار کنید، میـزان فـروش و سوددهی تان بیشتر خواهد شد.

### پایان خبر رسمی